Institutet för Vardagsnära Upplevelser


akademin revisited
2 april, 2014, 7:07 e m
Filed under: Arbeit | Etiketter:

Eftersom det förra inlägget var så dystymt känner jag att det är läge att skriva något i dur. Att jag då väljer att skriva om jobbet kan tyckas ostrategiskt, för så spännande är det inte att jag återfallit i forskandet sedan igår. Eftersom det var över tre år sen (-ish) jag höll på med det sist, och eftersom min hjärna har en lagringskapacitet i nivå med en dator från tidigt åttiotal, kan dessutom andelen som jag kommer ihåg, av allt det jag borde komma ihåg, mätas i promille.

Men jag har alltså börjat ”forska” igen. Igår kunde det varit ett aprilskämt, men ack, eftersom jag var där idag verkar det inte vara så. I eftermiddags vågade jag mig in på mailkontot som legat i dvala några år, och läste faktiskt fyra av de 987 mailen som trofast legat och väntat på mig.
Kommer jag att läsa fler imorron? Är det här internets bästa cliffhanger? Den trogne läsaren får se.
.

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ta det piano och släng alla mail som är från förra året. Kanske även januari med. :)

Kommentar av Antonia

Jag gick även hårt åt mailen från februari och mars!
Akademisk spam är också spam, visade det sig… :)

Kommentar av ordsallad

Låter ändå som att du är på benen. Forskning är bra, då kan man snöa in på ett ämne och slippa alla de andra. Fast vissa i min familj har snöat in år efter år. Hur dom nu finansierar det? Det är inte jag som betalar, vilket någon trodde.

Kommentar av kyrkis

Ja, ibland känns det inte som att riktigt alla forskningsprojekt förtjänar sina anslag… (jag låter det vara extremt osagt hur mitt eget förhåller sig till den frågan)

Kommentar av ordsallad




Kommentera

