Institutet för Vardagsnära Upplevelser


12 år är fler än 5 fiskar

.
Fram tills igår satt jag och skrev på en självbiografisk bok om min första tid i landstingets tjänst, med arbetsnamnet 5 Years a Slave, men så igår såg jag 12 Years a Slave på bio istället, och insåg att det var lika bra att lägga bokprojektet på is. Eftersom 12 år är fler än 5 känner jag att det är rimligt att filmen får mer medialt utrymme, och eftersom den dessutom var riktigt bra vill jag inte gärna knuffa ut filmen ur rampljuset genom att ge ut min (länge emotsedda) självbiografi. 12 years rekommenderas hur som helst.

Men kanske ändå att jag gillar hobbitfilmer och sånt bättre. De innehåller ju, liksom 12 years, De onda och De goda. Och dessutom dvärgar som grädde på moset, det måste man gilla! (Det produceras alldeles för lite dvärgfilm).
Att filmbolaget dessutom har kavlat ut en hobbitsagobok till inte mindre än tre långfilmer ska de förstås ha all cred för, och som ett bevis på min tacksamhet tänkte jag ge dem ett tips på hur man kan krama ännu fler filmer ur franchisen! Tex genom att spela in:
.

.Bild

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

:lol:

Kommentar av Antonia

Som sagt: Gollum, den gamle hedersknyffeln. Jag gissar att telefonen gått varm med filmbolag som vill tinga rättigheterna till ditt uppslag. Det kan ju inte bli något annat än succé.

Kommentar av Lugn. Det ordnar sig.

Exakt, den går varm som tusan. Men jag säger stoiskt nej, vägrar att sälja mig till hollywoodkulturen usw.

(Men… är det så att det bara är M som bojkottar filmerna och du alltså har sett G på film? Utifrån att han är en hedersknyffel även i bokform är det ju svårt att veta, men jag gissar att du sett dem.)

Kommentar av ordsallad

Här bojkottas ingenting i den vägen! Övriga familjens inställning i frågan tar jag inget som helst ansvar för. (Förresten: om inte argumentet ”den tänker jag inte titta på för den tittar ju alla andra på” är ett symptom på MBE så vet jag inte vad som är det.)

Kommentar av Lugn. Det ordnar sig.

Hehe, där har du onekligen en poäng! M kan ju både stå för ”Manligt” och vissa förnamn… :)

Kommentar av ordsallad

Precis min tanke. :-)

Kommentar av Lugn. Det ordnar sig.

[…] för att de lyckas få till inte mindre än tre långfilmer ur den lilla hobbitboken, och dessutom tipsat dem om fräscha sätt att bygga vidare på franchisen. Men för att tilltala en lite seriösare målgrupp tror jag det är dags att lämna […]

Pingback av Så blir du rik! (på bekostnad av kortvuxna) | Institutet för Vardagsnära Upplevelser

Reblogga detta på swedishpescetarian and commented:
Ett måste för pescetarianer :)

Kommentar av swedishpescetarian




Kommentera

