Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Hipster Jugend
2 november, 2012, 1:04 e m
Filed under: Bonjour tristesse | Etiketter:

 .
Är tillbaka på min gamla mottagning (där jag jobbar svindlande en dag per månad), vilket som vanligt är kul. Det som kanske är ännu roligare är att det numera finns en hipsterpsykolog här. Han har en liten liten hipstermössa allra högst upp på huvudet (och en liten liten mustasch) (och en stor stor skjorta).

Mössan är verkligen väldigt liten. Man skulle kunna tro att han (kanske i desperation, en kylig dag) tagit den från ett barn. Men nej! Med min skarpa blick och med de mode-skillz jag fått av att jobba på barn-kliniken inser jag att det är en accessoar.
 .

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det är roligt att du har så många åsikter om mössan, unge herr hipsterbyxa.

Kommentar av Knyttet

Unge Herr H har nu ägnat flera dagar åt att försöka formulera ett värdigt svar (läs: trovärdig bortförklaring) till hipsterbyxan, men uppenbarligt är det helt omöjligt.
Jag kapitulerar och skäms!

Kommentar av ordsallad

Jag känner mig gammal. Hänger inte längre med. Hipstermössa låter delvist som något Hitler har glömt kvar.
Men undrar om den är mer som Jack Nicholsons sotar mössa från Gökboet.
Säkert har jag fel. Får googla :)

Kommentar av Antonia

Om Jack skulle vika mössan ett varv till skulle han passa in på söder som handen i hipsterhandsken!

Kommentar av ordsallad

Åh, jag vill gå i samtal hos hipsterpsykologen. Han kanske kan hjälpa mig både med min surdeg och den hemstoppade korven.

Kommentar av systersmisk

Säg vad han inte skulle kunna hjälpa dig med! Jag förmedlar kontakt i utbyte mot lite av den onämnbara maten er polske doc kunde ordna…

Kommentar av ordsallad




Kommentera

