Institutet för Vardagsnära Upplevelser


ögonlödder
19 september, 2012, 6:56 e m
Filed under: Bonjour tristesse | Etiketter:

.
På morgonen är motoriken på topp. Är inte helt säker på hur det gick till, men på något sätt lyckades jag spruta en skvätt schampo rakt i ögat när jag duschade, vilket uppenbart kräver en hel del motorisk talang. Jag gissar att det såg extremt coolt ut med en massa lödder ur ögat och så (som jag tyvärr inte såg själv). Resten av dagen har jag kisat på patienterna vilket jag också gissar såg tufft och inte alls konstigt ut.

Senaste tiden har jag f ö pratat vitt och brett om hur lugnt BUP (och i synnerhet jourerna) är. Idag får jag uppenbarligen äta upp det, för efter 12 timmars jobb här ser inte patienterna ut att sina direkt. Och nu är det dags för nästa.
Fråga mig inte vad varför jag passade på att snabbblogga emellan, det är faktiskt mycket märkligt.
.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

I ditt fall skulle jag nog rekommendera att du duschar iförd simglasögon hädanefter! Det skulle ju se illa ut om någon stackars tösabit tror att doktorn flirtar med henne. ;-))

Kommentar av Märit

Det skulle det sannerligen. Lite problematiskt att jag inte har några simglasögon, fast möjligt att jag faktiskt har ett gammalt (grönt) cyklop någonstans…

Kommentar av ordsallad

Eller också skulle det få väldigt positiva konsekvenser …..
Raggningstips….

Kommentar av adonismatte

Tror mest det skulle se ut som att jag hade konstiga tics. :) Och en jobbraggning skulle faktiskt kunna vara det sista jag vill ha…

Kommentar av ordsallad

Men på vägen dit ? Eller hem ? Eller i matsalen ? I Konsum…., möjligheterna är oändliga. Och med lite skit i ögonen blir det ju de inre egenskaperna som är avgörande – de yttre är ju ändå så förargligt
förgängliga !

Kommentar av adonismatte

Jo, att se förbi det yttre vore ju onekligen fördelen med det. :)

Kommentar av ordsallad




Kommentera

