Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Je suis une Samlare

 .
I personalrummet börjar det viskas om var alla koppar har tagit vägen, ”var inte skåpet fullt av koppar bara för någon vecka sen?”, men jag är iskall och avslöjar ingenting.

. . .

Samtidigt, på ett avlägset hörn av mitt skrivbord:


 .

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det där är ju inte helt ovanligt, måste finnas en ICD-kod. Hinner inte söka upp någon nu men ska försöka imorgon. Ska söka på ”skapa ansamling av smutsiga, brukade, tomma kaffekoppar på skrivbord”. Eller något sånt. Så fort jag får en kod ska jag bryta mot sekretessreglerna och gå in i min egen journal och skriva in den. Lider nämligen av samma åkomma :(

Kommentar av FiaLisa

Ohlala, en egen icd-kod! Nu är jag extremt nyfiken här. Gissar på att du kommer hitta en bra Z-kod…
Ps
Upp med hakan, det är inget att skämmas för! Möjligen kan man satsa på att skapa stödgrupper på den lokala kliniken…

Kommentar av ordsallad

Du får passa dig så inte nån sjuksköterska häller Laxoberal i din kopp!

Kommentar av lizol

Ajdå. Är de så lömska?

Kommentar av ordsallad

Happ, happ, happ. Nu hoppas jag att nån kommer och tar kopptjuven i örat. Vilket av öronen, undrar du? Otitis anamnes kaffekopp.

Kommentar av Louise

Den sista meningen lät hotfull där! Har för övrigt hört att denne okände kopptjuv återlämnat the stuff…

Kommentar av ordsallad




Kommentera

