Institutet för Vardagsnära Upplevelser


usch
7 april, 2012, 8:58 e m
Filed under: Arbeit | Etiketter: , ,

 .
Går man påskjour får man ha en egen theme song! Jag går och visslar melodin och håller tummarna för att ingen känner igen den.
(Bortse gärna från muppvideon.)

(Jag har ingen aning om vem Cecilia Bruce är, men kan inte låta bli att fundera över vilken musik avkomman kunde komponerat om hon och Johnny Bode ynglat sig.) (Om inte Bode hade blivit tvångssteriliserad alltså.) (Vilket han blev.)
(Jag funderar även på hur många som kommer att ta bort den här bloggen från sina favoriter efter att ha klickat på länken.)
 .

9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Haha!
Är du medlem i Johnny Bodesällskapet också?

Kommentar av Calle

Oh my, Johnny Bodesällskapet!?
Snart.

Kommentar av ordsallad

Det var helt nytt för mig. Även om jag kände igen melodin, har nog aldrig förr lyssnade till budskapet. :)
Det är outstandigt att nynna den till jouren .

Och ja, jag tar en…två….tablett för det mesta, den stavas T R E O och funkar nog till allt. Men till att sova tar jag aldrig några. Det gör man automatiskt ändå. Ja…om man nu bortser om dem nätter jag får bara ihop 2-3 timmar, men å andra sidan hinner jag läsa en hel del då. ;)

Kommentar av Antonia

Å tredje sidan är förmodligen inte Treo bästa sömnmedicinen ändå, fast med koffein kanske den gör att man kan läsa mer koncentrerat. :)
2-3 timmar låter tufft dock…

Kommentar av ordsallad

Åh den där gamla dängan, det var längesedan man hörde den.

Kommentar av lizol

Tur att youtube finns, home of ett stort antal dängor!

Kommentar av ordsallad

Toppklass! Får nästan vibbar att börja nynna ”ta dig sen dito en dito två dito tre, så dör du nöjdare” från den klassiska ”Så lunka vi så småningom”.

Kommentar av Anonym

Den där får en ju osökt att tänka på ”Ta dig sen dito en dito två dito tre, så dör du nöjdare” enligt den grandiosa Så lunka vi så småningom av allas vår C.M. Bellman.

Kommentar av Fredrik (aka Doktoranden)

Och jag börjar fundera över vad som hänt om Bellman samarbetat med de två ovan nämnda giganterna… :)

Kommentar av ordsallad




Kommentera

