Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Saker som Jimmie Åkesson oroar sig för
5 december, 2011, 5:11 e m
Filed under: bittertestikeln, zombies | Etiketter: , ,

 

 

Är det diskriminering att hetsa enbart mot en folkgrupp?

 

 

 

PS

Jag blir alltid så arg när jag ser karln. Numera, efter att ha läst Lena Sundströms Världens lyckligaste folk, blir jag lite rädd också.
Vill du ha en easy reading-bok om hur ett fd tolerant samhälle (Danmark) lägger sig till med dålig attityd i allmänhet och ett antimuslimskt klimat i synnerhet så läs den.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det är alltså dags att kavla upp ärmarna och snöra på sig kicka-ass-skorna! Bildligt talat, alltså.
På riktigt bemöter vi förstås hat med kärlek, lögn med sanning och intolerans med tolerans. För djävulen triumferar när vi bekämpar honom med hans egna vapen.
(Fast om jag skulle passera Jimmie kanske jag skulle sparka på hans knäskålar ändå. Bara lite.) (Eller om du som läkare kanske kan tipsa om var man skadar mest utan att det syns?)

Kommentar av Calle

Knäskålarna är inte alls en dum idé. Om jag ska komma med något annat förslag skulle det nog vara att suga ut hjärnan (zombie-style!) genom näsan eller så. Det fina är ju att ingen skulle märka någon större skillnad på Jimmie med och utan det organet.

(Jo, jag håller med. Men förutom kärlek, sanning och tolerans behövs ju oändligt mycket tålamod för att orka ta diskussionerna med folk, något jag är alldeles för dålig på.)

Kommentar av ordsallad

Knäskålarna, alltså.
Det där med kärlek och tolerans låter ju fint men vem orkar? Inte du, inte jag. Dalai Lama? (Fast han fuskar, han är inte gift.)

Kommentar av Calle




Kommentera

