Institutet för Vardagsnära Upplevelser


ett och annat
25 november, 2011, 6:33 e m
Filed under: Bonjour tristesse, Bostad, Succé, zombies | Etiketter: , ,

Ett gäng virus har slagit sig ned i min hals, det hör liksom till traditionen så här års. De har övertalat mig att stanna hemma, nu för andra dagen. Ska man vara noga så kallas faktiskt ett enda virus, dvs en enstaka viruspartikel, för ett virion. Vilket alltså är helt otroligt sött. Virion! Om jag någonsin får några barn ska åtminstone ett av dem heta Virion. ”Valle och Virion” funderar jag på.

Virion-gänget i min hals, och att vara hemma 2 dar i rad, har för övrigt fått mig att:
1. Ta tillbaka allt jag sagt om att alla fräna virus bör förvandla folk till zombies. Jag gillar för all del 28 dagar senare, men är inte så sugen på att bli zombie än.
2. Hänga upp ett gammalt våffeljärn på väggen. Det kanske är Sjukdomen som talar, men jag måste säga att jag tycker det blev riktigt bra.
3. Planera att städa under badkaret. Förmodligen är det Sjukdomen som talar igen. Det är f ö ett inbyggt badkar vi pratar om här, inte städat under sen 40-talet ser det ut som, så det finns en del att jobba med. Jag har kommit så långt att jag har skruvat bort det lilla gallret så att man kommer in under det och tittat in. Där är mörkt och unket, på det stora hela ser det ut att vara en zombievänlig miljö.
Blir det inga fler blogginlägg kan ni utgå från att badkars-zombiesen fick mig till slut.

PS
Det här med Valle var givetvis ironi, det måste jag vara tydlig med. Man döper inte barn till Valle.

PS igen
Nej, jag vet inte heller riktigt var den här zombie-fixeringen kommit ifrån, men den ska nog kunna gå över.

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Virion? Det var det värsta.

Kommentar av Bullen

Nej, det bästa.

Kommentar av ordsallad

Alla vet att det är Dolph.

Kommentar av Bullen

Du har förstås spelats plants vs. Zombies va?

Kommentar av eksynyt

Utan ”s” i slutet av spelats….

Kommentar av eksynyt

Int spelat. Får intrycket av att jag missat något viktigt i min zombieutbildning…

Kommentar av ordsallad

Bullen,
om Dolph låter som en harmynt järv låter Virion som den graciösa svalan, svävande över smaragdgröna ängar. Bara så du vet.

Kommentar av ordsallad

Du är en elak babydaddy.

Kommentar av Bullen




Kommentera

