Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Hej Franz!
1 mars, 2011, 4:17 e m
Filed under: Arbeit, Succé | Etiketter:

Ibland när jag arbetar mig fram i landstingets datajournalsystem njuter jag. Det känns som att jag bondar med Kafka, som att han finns bakom någon flik eller meny och ler på kafkavis åt hur man lyckats göra den lättaste sak så svår, åt hur enormt många klick-klick man måste klicka innan man lyckas hitta dit man ville, och hur sedan allt ändå hänger sig när man trycker på ”Ok”. Och inte minst åt den underbara humorn (det måste väl vara på skoj?) i de informativa felmeddelandena:

Men min favorit är ändå att sjukskrivningsblanketten i blanketthanteraren inte kallas läkarintyg eller något annat logiskt, utan Blankett 7263.
(Den konspiratoriska delen av min hjärna misstänker att det är på regeringens direktiv man döpt den så vilseledande som möjligt. Att inte läkarna kan skriva ut sjukskrivningsblanketter måste rimligen vara ett fungerande sätt att hålla sjukskrivningstalen nere…)

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Läkarintyg 7263 *står i beskrivning*
Läkarintyg 7263 – fd Medicinskt födelsemeddelande
*annan beskrivning*, så det har nog gått ut nya direktiv :D

Kommentar av Rätt ska vara rätt :)

Bah, det är säkert enbart för att kunna försvara sig mot fientliga bloggare… :)

Men innerst inne tycker jag faktiskt inte särskilt illa om Cosmic, bara man lär sig uppskatta egenheterna. :)

Kommentar av ordsallad




Kommentera

