Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Rollin’
31 januari, 2011, 12:10 e m
Filed under: Arbeit, LSD

Det är förunderligt att ha ett eget rum, och en egen kontorsstol på jobbet. Vad har jag gjort för att förtjäna allt detta?
Någon måste ha oljat kontorsstolens hjul också, den har ett ypperligt glid.

Med ett resolut avstamp från bortersta kortväggen glider jag i hög hastighet förbi skrivbordet. Papperskorgen ter sig nästan suddig när jag majestätiskt passerar. I höjd med undersökningsbritsen har farten avtagit något, men ännu fläktar fartvinden behagligt. Det är knappt att jag kan tänka mig att jag skulle kunna ha några bekymmer, när jag rullar med min kontorsstol!
När jag, i slutet av resan, når handfatet har stolen knappt styrfart. Det gäller att rotera 180 grader i precis rätt ögonblick för att sedan mjukt ta emot sig i dörren. Någon har knackat, det är bäst att öppna.
Det kan vara precis vem som helst!

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

They see you rollin’! They hatin’!

(http://www.youtube.com/watch?v=CtwJvgPJ9xw)

Kommentar av Bullen

Vilka muppar! De har helt klart aldrig åkt kontorsstol.

Kommentar av ordsallad




Kommentera

