Institutet för Vardagsnära Upplevelser


05:56
6 oktober, 2010, 7:07 e m
Filed under: Arbeit, Bajs, Reise, zombies

Det verkar rätt fint med vårdcentral, bortsett från att den ligger väldigt långt bort för att vara central. Fast pendlingen är inte så tokig ändå. Jag är morgonpigg som en pippifågel och läser och kvittrar på bussen. Jag kvittrar mycket diskret, så att folk inte ska titta snett på mig. Jag har förstått att det är viktigt att inte bli utstött i små samhällen.
Bussen är hur som helst varm och trevlig och jag känner en typ en gigantisk gemenskap med de andra resenärerna. Men det är nog inte helt besvarat, folk ser sura ut. Eller så sover de. Jag tänker att det vore ett perfekt ställe att spela in zombiefilm på. Varken rekvisita eller regi behövs.
Till slut kommer bussen fram. Hurra!

Väl på vårdcentralen får man träffa patienter. Många har ont någonstans, ofta i en hals men ibland i en led. Vissa är varma, ”feber”. Jag är überskarp på att sätta diagnoser som ni hör.
Men  nu är klockan snart åtta. Läggdags. Hej hej.

11 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Bara bögriddare är morgonpigga. Gör vad du vill med den kunskapen!

Annars: Ue?

Kommentar av Theres

Lappri.
Nåja. Jag drar slutsatsen att alla som är morgonpigga är bögriddare. Inte för att det är logiskt, utan för att jag vill.

Längsta Lansen Vinner!

Annars: uä.

Kommentar av ordsallad

Men jag är uttråkad. Jag vill göra något. Dessutom insåg jag att jag har en vallgrav, Fyrisån för tusan. Kan jag kalla dig Lancelot nu?

Kommentar av Theres

(Eftersom du är så obildad kanske du missa’t, men Lancelot var smygbög.)

Kommentar av Theres

Åhå, ja, alltid lär man sig något nytt. T.ex. visste du kanske inte att Merlin led av erotomani? Jag har mina källor på Camelot serru.

Kommentar av ordsallad

Ja? Har du läst min blogg någon gång?

Kommentar av Theres

Jag tittar på bilderna. Ibland läser jag faktiskt texten också! Men det här med videoklipp, det kan gå snett på jobbet tänker jag, och håller mig borta. Men för all del, det var pinsamt att komma med sådan info när du uppenbarligen är ytterst insatt i ämnet…

Kommentar av ordsallad

Typiskt, nu när jag vloggat om träd och allt.

Kommentar av Theres

Men… kan inte bussen bli Vårdcentral?

Kommentar av kyrksyster

Det vore rätt trevligt. Idel hembesök…

Kommentar av ordsallad

TT:du är ju så väldans modern och så att jag inte har en aning om om vloggat är en felskrivning eller ngt helt annat än bloggat, men jag låtsas som ingenting. Förutom att jag kommenterar det då.

Kommentar av ordsallad




Kommentera

