Institutet för Vardagsnära Upplevelser


En fråga om konsistens
23 september, 2010, 7:41 e m
Filed under: Arbeit, Bajs

Läkartidningen, en ständig top-kandidat i kampen om Sveriges tråkigaste tidning, bjöd härom veckan på överraskande fin läsning då bl.a. Bristol Stool Chart var med. Bristol Stool Chart, en skala som är användbar både till vardag och fest, är med stor säkerhet den främsta skala som den medicinska vetenskapen hittills fått fram. Den har dessutom debatterats flitigt i min närmaste krets. Vi är nämligen inte riktigt överens om om vilken som är den ideala konsistensen, och behöver hjälp.

Nås ingen konsensus måste jag förmodligen maila överläkaren på mag-avdelningen och fråga.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag gillar nr. 4 tack vare den engelska beskrivningen ”like a sausage or a snake”. Jag menar, vem fan vill inte har korv eller orm i röva.

Kommentar av systersmisk

Sant. Smidig och mjuk är ju också 2 positiva adjektiv iofs!

Kommentar av ordsallad

Alltså jag är lite kluven mellan typ 2 och 3. Fördelen med 2:an är att den är föremål för ett mer utdraget besök på hemlighuset och därmed längre fristad att fingra på sin iFån. Typ 3 är dock istället bättre ur ett rent, ja, bajsvinklat perspektiv. Får nog bli 3 trots allt. Lite mainstream, men man kan ju inte vara alternativ hela tiden.

Kommentar av Doktoranden

Mycket intressant diskussion. Vore jag seminarieledare skulle jag ge högsta betyg! Själv skulle även jag rösta på 3:an kan jag erkänna.

Kommentar av ordsallad

Har följt din blogg sedan tidernas begynnelse; tror du att du ska återuppta psykiatrin efter AT:n?

Kommentar av Läkarstudenten

Det är inte alls omöjligt faktiskt. Tycker det är det enskilt klart intressantaste området, men kanske trist att tappa somatiken. Vårdcentral lockar lite också. både psykiatri och lite annat. Själv då?

Kommentar av ordsallad




Kommentera

