Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Sanningen om Steve
9 juni, 2010, 3:27 e m
Filed under: Bonjour tristesse | Etiketter: , ,

Jag skrev en cliffhangerblogg om Kaffe med Steve och lovade att avslöja vem Steve var. Dessvärre var Kaffe med Steve inställt eftersom Steve (med kaffet) (men troligtvis utan Lloyden) var på Island, så det lär inte bli mycket till avslöjande. För de mindre spektakulärt lagda kan jag väl iaf avslöjas att Steve är någon slags smärtbehandlingsguru som jag skulle få en frågestund med. För de mer spektakulärt lagda kanske jag får hitta på något annat: Steve är en svagt självlysande vulkanforskare från Balkan som skulle tämja isländska vulkaner med bläckblåsinstrument, vilket förstås var skälet att han inte hade tid att dricka kaffe med mig.

Nu är det anestesi som gäller. Narkosläkeri alltså,  man söver folk. De kör med lite alternativa metoder, t.ex. att arbetsdagen börjar 07:15. Det fungerar alldeles utmärkt på mig, jag brukar ha somnat lagom till morgonrapporten är klar.

Nyss var jag i Stockholm. Nu ska jag sätta mig och hoppas att någon kommer hit med sushi snart. Hejdå.

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det finns ett Special K/Ketamin-skämt där någonstans, men jag har ont i huvudet.

Det jag tänkte på var följande: Hur medveten om att True Blood har säsongspremiär på söndag är du, på en skala? Dessutom, tycker du att jag är frän när jag våldtar meningsuppbyggnader?

Kommentar av Big T

Gimmie specialketaminskämtet! Då utnämner jag dig till Fränius, igen. Meningsuppbyggnadsövergrepp eller inte.

Vad gäller True Blood har jag full koll på att säsong drei snart är på ”g”, dock inte varnärhur den visas. Kanske på svt kanske inte. Kanske berättar du det för mig. Jag hoppas på det, Fränius.

Kommentar av ordsallad

Den svenska premiären är jag helt ovetande om, här går vi till källan sirru. Är du för eller emot laptoptittande?

Kommentar av Big T (aka Fränius Supreme)

Principiellt emot, men jag är ju inte bara fränast i Eriksberg, jag är även en kompromissernas man.

Kommentar av ordsallad

Välj något och hör av dig.

Kommentar av Big T (aka Fränius Supreme)

Såklart kommer det att sluta laptop style, tror inte svt är tillräckligt kvicka.

Kommentar av ordsallad

Åh! Anestesin var min favorit förra terminen! Hur skojigt som helst!

Kommentar av Anna

Jo, anestesi är inte så tokigt, man får damma av sina fysiologi-skills och leka med roliga apparater! Fast det faktum att det är svårt att ha givande samtal med folk som är sövda är ju trots allt ett minus… :)

Kommentar av ordsallad




Kommentera

