Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Sista natten med testiklarna
15 april, 2010, 6:39 f m
Filed under: Arbeit, zombies

Snart ska Leo the cat kastreras. Jag kan inte, förutom min sedvanliga katthypokondri, låta bli att ha lite dåligt samvte. Att kastrera någon bara för att de blir lite besvärliga av sina testiklar och nosar andra katter i baken, det är ju väl hårt tänker jag. Får lite lust att stödkastrera mig. Snipp! snipp! så har jag visat min solidaritet med det lilla livet. Vi får se hur det blir.

Fint att skriva blogg kl 07:38 förresten. Kan inte vara helt normalt. Skyller på landstingets inhumana arbetstider.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Väldigt lite stoftkrypande ser jag. Man kan argumentera att inget stoftkrypande förekommer, faktikst.

Kommentar av Tant Turban

Vilken del av det hela är det du tycker är bristfällig? Är det för snålt med stoft, eller för lite krypande? Vi är ju väldigt serviceminded och måna om att stoftkrypandet ska fungera så bra som möjligt.

Kommentar av ordsallad

1. Det är för lite krypande! Jag har sett på TV hur det ska gå till, så jag är ingen novis.
2. Hur gick det för kattstackarn? Är Leo det officiella namnet nu?

Kommentar av Tant Turban

Jag är ju visserligen av fel kön, men jag har en känsla av att du kanske kommer ångra dig om du stöttar Leo genom att personligen visa att det inte alls är så farligt. Jag tror Leo i och för sig kommer bli traumatiserad, men sympatikastrering får honom nog inte att sörja sina testiklar mindre. Men vad vet jag, jag är ju inte katt.

Kommentar av FiaLisa

Tant T:
Leo ”Den Röda Katten” Tolstoy är väl det officiella. Men i folkmun blir det förstås bara Leo. För övrigt bör han inte duas.

FiaLisa:
Nja, man ska ju inte generalisera över art-gränserna, men jag tänkte ändå lite som du och avstod solidaritetskastreringen… (Leo verkar för övrigt må rätt bra fortfarande.)

Kommentar av ordsallad




Kommentera

