Institutet för Vardagsnära Upplevelser


makroångest
25 december, 2009, 10:39 e m
Filed under: Kulturkoftan, zombies | Etiketter: , , , , ,

Då jag ådragit mig ett särdeles svårt fall av skoskav har jag lagt mig i soffan för att återfå hälsan. Jag har dagdrömt lite om att vara en vråk, och så har jag läst Pride and Prejudice and Zombies.
Lämpligare julläsning får man leta efter. Just nu är det maxspännande. Elisabeth ska rida till Netherfield för att hälsa på sin syster (och mr Bingley och mr Darcy). Men ack! Hon kommer säkert att bli påhoppad av zombies på vägen har man på känn. Tur att hon har ninjaskillz.

Jag har dessutom förstått att jag nog måste köpa ett makro-objektiv också. De är visserligen ohemult dyra, men jag har hört att de ska vara bra för njurarna, och sina njurar kan man aldrig vara nog rädd om.
Nu måste jag läsa lite mer kostymzombiedrama.

4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Oh, får jag låna den när du är klar? Min bokbudget är redan övertrasserad. Stackars Tess.

Kommentar av Tant Turban

Tur för dig att jag inte är ett så inbitet TOS-fän som somliga, varvid jag förstås hade sagt I’m a doctor, not a library. Som det är nu kan jag nog tänka mig att extraknäcka som bibliotek. Vad gör man inte för att sprida god kultur?

Kommentar av ordsallad

Makroobjektiv kan man inte vara utan. Och ninjaskillz kan man alltid önska att man hade.

Kommentar av Doktoranden

Precis en sån makro-kommentar jag ville höra!
Funderar i övrigt på om man kanske kan skaffa sig en ninjadräkt i brist på dito skillz. Bara en tanke.

Kommentar av ordsallad




Kommentera

