Institutet för Vardagsnära Upplevelser


åh no
17 december, 2009, 9:29 e m
Filed under: Okategoriserade | Etiketter:

Vattnet har slutat fungera. Vrider man på kranen pyser det lite, men mer action än så är det inte. Elavbrott är myspys, man tänder ljus och gömmer sig under en filt. Vattenbrist är misär.

Jag funderar på de långsiktiga konsekvenserna av vattenlösheten, och mitt skarpa intellekt inser genast hur illa det kommer att gå. Om inte vattnet kommer tillbaka inom typ 10 minuter ser jag framför mig hur det lugna bostadsområdet kommer att försjunka i total anarki, civilisationen as we know it kommer förstås att upphöra kanske en kvart senare.
Folk är ju vildar, innerst inne, det har jag sett i en zombiefilm som jag inte kommer ihåg vad den heter. Men samhället fungerade hur som helst inte så bra när nästan alla blev zombies, och de som var kvar kivades om konservburkar och fanta. Jajamensan.

Kanske att det utvecklas något slags stenålderssamhälle med tiden, med byteshandel och sånt. Jag dräper en älg eller en ekorre och byter pälsen mot pommes frittes eller något annat som är bra att ha. Kanske lite flinta. Sen äter man bär och kvistar sånt som naturen ger. I oktober är det höstblot och man offrar en galt eller några pommes som blev över, och sen i november dör man av kyla eller kanske en liten snuva. Det kommer inte bli roligt.

Problemen lär i och för sig börja redan imorgon morgon när det inte går att fixa té till frukost. Det kommer faktiskt inte att finnas mycket alls att dricka till frukost. Öl och en rätt så gammal nyponsoppa tror jag. Lätt val.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Klappar på axeln… Det är inte det lättaste att hålla isär zombiefilmerna.
Se det som läge att gå upp tidigt och unna sig köpfrukost i möra istället.

Kommentar av Jenny

Köpfrukost är fina saker, men skulle inneburit ett mindre vasalopp till närmaste affär. Och det är väldigt sällan jag är vasaloppssugen på morgonkvisten. Lyckligtvis hade vattnet kommit tillbaks då…

Kommentar av ordsallad

Spänningen är olidligt. Hur gick det, kom vattnet tillbaka inom 9.59 minuter eller har ni alla förvandlats till zombies?

Kommentar av FiaLisa

Det lustiga var att vattnet faktiskt kom tillbaks ganska pronto. Inte inom 9:59 kanske, men det var knappt att jag hade börjat dregla och väsa ”braaiiiins, eeeeaaat” (eller vad nu zombies väser) innan det rann lydigt ur kranen igen.

Kommentar av ordsallad

Stryp en bäverjävel!

Kommentar av systersmisk

Bävrarna klarade sig, den här gången. Men det är fint att veta att de finns där ute ändå, in case of emergency. Blir det riktigt illa kan man alltid gå i bävrarnas fotspår och äta träden direkt också.

Kommentar av ordsallad




Kommentera

