Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Tisdag 11.59
24 november, 2009, 11:59 f m
Filed under: Arbeit, Bonjour tristesse | Etiketter: ,

Idag är jag arbetslös på jobbet. Jag sorterade lite gem, men är osäker på om det blev riktigt bra. Hur ska man veta om Det Rätta är att sortera dem efter storlek eller färgnyans? Eller är slumpmässiga högar jämt utspridda över skrivbordet att föredra? Det är ju pinsamt att mina 50 poäng filosofi kommer till korta när man brottas med livets stora frågor.

Jag borde släppa gemsorteringen och göra något annat. Funderar på att söka mig själv via växeln, det skulle kunna liva upp. Vi får se om jag gör slag i saken.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja det är ju de här svåra frågorna i livet som håller en sömnlös på nätterna. Idag undviker jag att göra ngt av värde på jobbet trots att jag nästan dör inombords av tristess. Men ibland orkar man inte ens sortera gem. Och hur ska man veta att det blir rätt?

Kommentar av systersmisk

Det vet man inte, det är lite enerverande, men man kan försöka finna svaren i gemen. Det är lite som att spå i kaffesump, men mer anpassat till modern kontorsmiljö.
Har du testat att bygga monument av gem? Det rekommenderar jag. Om man vill får man använda tejp också. Sedan kan man tillägna dem något man tycker om, t.ex. pippi långstrump eller en uggla.

Kommentar av ordsallad




Kommentera

