Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Att bygga IKEA-möbler är lite som att föda barn
13 juni, 2009, 2:36 e m
Filed under: Helg, Kalas, Stofilism

Av det kan man dra slutsatsen att:
– det är långdraget och lite svettigt, men går (oftast) bra till slut
– man använder sällan sugklocka
– Ingvar Kamprad är pappan
– jag har aldrig fött barn

Snart ska jag nog på 75årsfest.
På med damaskerna!

16 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vad jag vet är Ingvar Kamprad inte far till mina barn. Vilket är synd. För i sånt fall hade han fått bidra med både möbler och kosing.

Kommentar av imse

Kanske köpte du möbler på Mio istället? Mio din mio.

Kommentar av ordsallad

Nä, du har sannerligen aldrig fött barn haha. Du skulle längta efter att bygga 1000 Billy-hyllor om du gjorde det, jag lovar ;)

Kommentar av Louise

Vad säger du? Tror du jag vill ha 1000 barn!? :)

Kommentar av ordsallad

Visserligen finns där likheter, man måste till exempel ha stort tålamod vid båda aktiviteterna, men jag är av den åsikten att det är oändligt mycket häftigare att föda barn än att skruva ihop IKEA-möbler. Stackars alla män som inte får!

Kommentar av filosofmaria

Ja, livet är orättvist. Men du har säkert aldrig skruvat ihop skrivbordet ALVE… :)

Kommentar av ordsallad

Korrekt, men om jag vill skulle jag kunna:)

Kommentar av filosofmaria

Mja, bland oss män är det väl bara Arnold Schwarzenegger som kan föda, om jag minns mina 90tals-filmer rätt… :)

Kommentar av ordsallad

Jag är besviken över sugklockan.

Kommentar av Tant Turban

Sugklocka, stjärnskruvmejsel. Skillnaden är marginell. Du måste lära sig att uppskatta det lilla!

Kommentar av ordsallad

Pix or it didn’t happen!

Kommentar av Tant Turban

Jag fyller år jättesnart. Tänker du stjäla något på sjukhuset åt mig?

Har ni muppar i källaren förresten?

Kommentar av Tant Turban

I källaren har vi sånna där antika bruna glasmedicinflaskor (som somliga apotek stoltserar med som dekor) med typ eter i. Det är nog det tuffaste man kan tänka sig. Jag är dock osäker på om det finns någon med muppar i. Vill du ha mupp?

Kommentar av ordsallad

Jag vill ha eter! Pretty please!

Kommentar av Tant Turban

Etern måste jag kanske behålla själv. Kanske kan du nöja dig med natriumsulfat?

Kommentar av ordsallad

Nej! Vad är coolt med natriumsulfat? Jag vill ha eter och ett alibi.

Kommentar av Tant Turban




Kommentera

