Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Framtidsplaner
18 mars, 2009, 6:32 e m
Filed under: Diffusa tankar, Succé

 Snart ska det flyttas och sökas AT. Och skaffas två katter. Bengalkatter naturligtvis. De ska heta Bonnie & Clyde. Jag ska dressera dem. De ska lära sig vacker tass, buss på, och de ska lära sig att smyga in hos grannarna och stjäla deras choklad åt mig. Det gäller att kombinera nytta med päls och klor (och för all del nöje). Sedan ska jag köpa en divansoffa och en persisk matta och en ny stereo. (Men först några flyttkartonger och ett köksbord.) Folk ska tvingas bära piano, där tror jag inte katterna är till mycket hjälp. Och strax är det dags för nationsöl. Det är mycket med det jordiska och jag är en upptagen drömmare osv. Men i april kommer det kanske finnas bloggtid igen.

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

You’re so freduan your penis envys you!

Kommentar av Tant Turban

Bengalkatter är rätt jobbiga, och väldigt dyra. Du kan få min gratis…. Men han heter redan Yeti, och vill inte byta namn. Däremot är han en jävel på att sno choklad, nygrillad kycklig och julskinka!!

Kommentar av Louise

TT:
Sorgligt nog har jag inte ens gått i så mycket psykoanalys att jag vet vad som är så freudianskt med mig.

Louise:
Han har uppenbarligen talanger, mr Yeti. Men… varför är dom jobbiga??

Kommentar av ordsallad

Det var mest divanen. Och mattan.

Kommentar av Tant Turban

Jag tror att bengaler skriker en hel del. Och är ruggigt självmedvetna, över gränsen till gensträviga. Får åsnor att framstå som konflikträdda velproppar

Hoppas det var trevligt med nationsölen.

Bra struktur med flyttkartonger och köksbord i första gruppen. Men borde man inte flytta stereon dit. Man kan inte flytta utan themesongs

Kommentar av Mammamumrik

Ja, det är ju så att Bengaler skriker en hel del… O då menar jag inget gulligt katt-mjauande utan SKRIK. AOOOOOOAAOOOOOOO liksom. Högt, och gärna klockan 4 på morgonen eller vid annan olämplig tid. Dom har också väldigt väldigt mycket energi, som mest används till att hitta på djävulskap. Dom tycker om att klättra, var som helst där det går att klättra. Och det är enligt en Bengal precis överallt, väggar till exempel. Framförallt så är Bengaler centrum i världen och anser sig värdiga att bli behandlade därefter. Puh, det finns säkert mer att säga, men jag misstänker att du fattar bilden ;).

Kommentar av Louise

Jag känner bara en som är sämre på att uppdatera sin blogg. Och det är jag. Så jag säger ingenting.

Kommentar av blirger




Kommentera

