Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Natürlich
10 januari, 2009, 6:18 e m
Filed under: Diffusa tankar, Helg | Etiketter: , , ,

Jag sitter och väntar, och det kommer jag att göra i fyra minuter till. Sen händer det saker.
Egentligen väntar jag inte bara, jag äter russin också. Naturliga russin från Kalifornien  står det på paketet, och det litar jag på. (Sun Maid, om du blir sugen på att prova.) Har man, som jag, klass und finess äter man naturligtvis under inga som helst omständigheter onaturliga russin. Hemska tanke. Fast jag är lite nyfiken, ändå. Måste kolla upp var man köper sådana. Kanske på elgiganten?

Men nu måste jag gå.

6 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Russin är egentligen inte särskilt gott.

Kommentar av Doktoranden

Hemliga Nixon är hemlig.

Kommentar av Tant Turban

Russin är äckligt. Jag har vanliga vindruvor däremot. mums!

Kommentar av Heidi

Själv lever jag efter deviset att det finns inget naturligt annat än det jag åstadkommit själv. Men jag är inte ens säker på det längre, jag har sett katten kissa i potatislandet och hunden kräkas bland morötterna. Men, såna ingredienser får kanske ses som relativt naturliga ändå. Men vet du på Bvc (dit man går för att väga och mäta ungarna och få tips och råd hur man är en god förälder i ett gott samhälle) där säger dom fy fy fy för russin. Det är SÅÅÅ onaturligt mycket socker i dom. Ja, så där ser du.

Kommentar av Louise

Doktoranden:
Kanske har du bara ätit onaturliga russin? :)
För övrigt tycker jag nog att de gör sig bäst i lussekatter.

TT:
Inte jag inte!?
Det som skulle hända om 4 minuter var att jag skulle gå…

Heidi:
Har du provat så kallat ”vin” också? Tror det kommer från russin, typ. :)

Louise:
Är inte BVC i sig rätt onaturligt? :)
Kattkissade potäter och hundkräkta morötter däremot, det är snarare best of nature det. Trodde iofs att det mest var din krokodil som stod för kroppsvätskorna… :)

Kommentar av ordsallad

Vin är inte från russin. Det är inte direkt så att man gör russin först och sen vin av själva russinen.. Däremot av druvorna INNAN de blir russin. Så det så! :p

Kommentar av Heidi




Kommentera

