Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Fem av fem stjärnor
12 december, 2008, 9:51 e m
Filed under: Diffusa tankar, Fisk, Helg, Succé | Etiketter:

Ikväll är jag sysslolös. Det kan vara det bästa som hänt på länge, jag njuter av mitt trevliga sällskap. Jag tror vi har glidit ifrån varandra, mig och jag, vi har inte haft tid för varandra på ett bra tag. Nu går jag (vi) går omkring och ler utan anledning, småstädar, småsjunger. Sen bjuder mig själv på rabarber-té och finchoklad. Det är som en slags meditation, det har gjort mig på gott humör.

Jag bryter mot jantelagen, tänker lite på hur bra jag har det, känner att jag känner mig faktiskt oförskämt nöjd med saker och ting, tänker att jag ska försöka komma ihåg hur det här känns. Jag tänker ihop en lista: jag har ett (eller två, faktiskt) jobb jag tycker är jätteroliga, jag har vänner jag tycker om, jag tycker om migsjälv, jag har en familj som bryr sig om mig, jag har snart semester och jag har inte minst en Emma. Jag tror att jag är lite kär i både henne och livet. (Jag tror däremot inte att jag har rökt på även om det låter så.) Jag sitter och vaggar till musiken, och jag har dessutom börjat 10 satser i rad med ’jag’.

Jag (nr #11) har även återupptäckt det roliga i att göra tråkiga saker, och att inte känna sig stressad över tid som borde utnyttjas. Jag gick in på svt:s hemsida och såg ett halvtimmesprogram om vad fisk är. (Det handlade lustigt nog bl.a. om valar, vilket gjorde även min inre besserwisser på gott humör.) Sen tittade jag på två avsnitt av Doktor Åsa (tror jag programmet heter). Doktor Åsa är blondsmal, piffig och ständigt leende, alltid chict uppklädd och med en liten medicinsk förenkling redo. Förmodligen har hon sin chihuahua med sig i akutväskan när hon jobbar. Jag tycker inte så mycket om Åsa upptäcker jag, inte så mycket alls, men det gör mig bara glad.

Puss på er.

11 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det låter mysigt. Och jag är säker på att du förtjänar det på något vis. Men säg mig, hur var det med bongomannen? Jag behöver veta.

Kommentar av Therés

DET HÄR VAR RIKTIGT VACKERT SKRIVET – LILLA HAN. MEN JAG FÖRSTOD INTE RIKTIGT DET DÄR OM ATT ”DET VAR EN BRA IDÉ” IDÉ HURDÅ?!! HAN HETER JU SÅ – KNUT. ÄR NIXON OXÅ BARA EN IDÉ?

Kommentar av Mammamumrik

Härlig upplevelse när allt känns så där riktigt bra. Finns i princip inget smolk som lägger sig över tillvaron, de skingras lika fort som de kommer. Gott.
Åsa kan man å andra sidan ha lite svårt för, det håller jag med om.

Kommentar av Doktoranden

Vad skönt att du har hittat dig igen. Inget kul att tappa bort sig.
Så du menar att du inte har en liten chihuahua med dig när du jobbar? Den kunde ju hålla reda på dig, så att du inte tappar bort dig igen.

Kommentar av imse

Hoho! Det där programmet på svt om vad fisk är såg jag när det sändes på tv, jag jobbade då och det var liksom det som var på teven just när vi satt och slappade… ;)

Kommentar av Heidi

Hon var tydligen med i Robinson förut. Jag tycker inte heller om henne.

SJ vill att jag ska betala 1300 kronor för att få komma hem igen. What the cock is that shit?

Kommentar av Therés

En ”måbra-doktor” som strålar av hälsa och goda vanor kan väl få vem som helst att misströsta… nä… min åsikt är doktorn ska själv lida av samma dåliga hälsa som man själv så man blir förstådd… det borde vara obligatoriskt att doktorer missköter sin hälsa, är allmänt ohälsosamma och njuter av livet. Samt är smått galna!

Kommentar av kyrksyster

T’res:
Bongomannen ja, lustigt att du nämner honom. Jag kommer att tänka på den där gamla hassansketchen. ”I live upstairs from you. I dont think you’ve seen me before.” Typ.

Mammamumrik:
Jo, så kan det vara. Nixon är en idé. Det gillar jag. Allt är ju idéer på sätt och vis. Våra huvuden är fulla av dem. Sen tror vi ofta att det finns en verklighet där utanför men si, det kan man inte vara säker på. Idéer däremot, det är grejer det. Det tyckte ju redan Platon, den gamle greken.

Doktoranden:
Ja, visst är det. Fast lika lätt som smolket skingras när man är glad kan ju den där gladkänslan skingras om det vill sig illa. Kanske om jag hade sett tre Åsa-avsnitt…

Imse:
Jag tror snarare den skulle skälla på mig. Men den lilla lilla hjärnan som får plats i chihuahuahuvudet tror´jag inte den kan mycket annat. Dock skulle jag kunna ha en tax i väskan. Liten och lätt att ha med sig. En underskattad hund. Men inte en saluki förstås.

Heidi:
Hah, jag trodde jag var rätt ensam om att ha sett det. Gillade f.ö. firren som bytte kön. Glömde tyvärr bort vad den hette. Nånting med blå- tror jag…

Therés:
Förmodligen är biljettpriset Åsas fel. Det är lite jäkligt faktiskt, att tåg som är så bra och trevligt, ska vara så dyrt. Nu blev jag lite tveksam till kommateringen i förra meningen.
Är du strandad i norr (nåja) nu?

Kyrksyster:
Speciellt det sista borde jag väl ta fasta på. Jag kanske kan trissa upp gladochnöjdheten till någon sorts mani?

Kommentar av ordsallad

Jag borde kalla mig T-res.

Kommentar av Tant Turban

Doktor Åsa är otäck! Idag läste jag att hon håller på att utbilda sig till plastikkirurg. Det kändes inte så oväntat..

Kommentar av Linda

T-res:
Det var roligt. Var är det man ansöker om namnbyte? Skattemyndigheten?
Så ironisk jag lät. Nu igen.

Linda:
Otäckt och o-oväntat. (Eller väntat, som man kan säga.) Iofs är det ju skillnad på plastikkirurger som håller på med skönhetskirurgi och dem som jobbar med brännskadepatienter och så… men av något skäl tror jag att hon är sugen på skönhetsdelen…

Kommentar av ordsallad




Kommentera

