Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Vädermödor
24 november, 2008, 8:07 f m
Filed under: Arbeit, Reise | Etiketter:

Cyklar man till jobbet 07:30 en mådagsmorgon i snöstorm borde man få någon slags belöning. När man var liten och hade överlevt tandläkaren fick man i alla fall ett bokmärke. Det skulle inte sitta fel nu heller. Freddie Reinfelt borde snarast inrätta någon slags Belöningsdepartement som tar hand om dylika viktiga ärenden.

10 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag vill ju inte direkt säga att du är dum. Men du verkar allt ha lite otur då du tänker. För inte kan du vänta på att han ska fixa nåt. … Nä hör får du i stället ÖVERJAGETS stora guldstjärna av 43:e storleken. I RÖTT band. Raktöver disk!!

Kommentar av Mammamumrik

Jebus! Finns det inte bussar därute i obygden där du bor?

Kommentar av Tant Turban

Har du helt rätt i.

Eller ta lokaltrafiken.

Kommentar av Doktoranden

Jag tror att man får lite stryk om man åker buss till jobbet när jobbet ligger tre stationer bort. Dock får man brutna armar och ben av att ta cykeln ner för livsfarliga dödsföraktande backar.

Imorgon får du ta fötterna.

Kommentar av emma

Tror du det är lättare att köra 50 mil i snöstorm som jag gjorde till jobbet häromdan…

Kommentar av kyrksyster

Mammamumrik:
Kan inte du trycka upp ”Övejaget Rulez”-tröjor, gärna med en liten Freudbild på också :)
Men du har ju helt rätt. Freddie gör nog inte så mycket. Utom iprenlagen, kanske. Typ, som man säger.

TT:
Nej, men det går ett lämmeltåg en gång i veckan. Tihi.

Doktoranden:
Ack. Om det ändå hade gått en buss raka vägen. Men… det gör det. Bussnätet är ondska… i bussnätsform.

Emma:
Tar man fötterna ramlar man också. Det borde väl du om någon veta :)

Kyrksyster:
Respect, sistah!
Vad åker du förresten? Bil? Snöskoter? Trespann?

Kommentar av ordsallad

Jag hoppas att du har dubbdäck på cykeln.

Jag har fixat det till min nu, efter ett antal vurpor. För ett par år sedan körde jag igenom en vattenpöl, tyvärr var det is i botten. Vad som hände? Jo, naturligtvis körde jag omkull, så där låg jag med vatten upp till öronen. Den dagen kom jag försent till jobbet!

Kommentar av imse

Åh mörk humor. Vad jag saknat dig.

Kommentar av Tant Turban

(voodoo-)Imse:
Det lustiga är att dagen efter jag läste din kommentar cyklade jag genom en pöl och höll på att halka.

TT:
Ibland kan jag sakna 80talet. Det är lite samma sak va?

Kommentar av ordsallad

Kanske den här månadens bästa comeback. :D

Kommentar av Tant Turban




Kommentera

