Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Höghastighetsblogg
25 oktober, 2008, 5:19 e m
Filed under: Fisk, Kulturkoftan | Etiketter: , , ,

Jag har ca 10 minuter på mig att skriva en blogg. Jag arbetar bäst under tidspress. I vart fall arbetar jag inte alls utan.
Skälet till the hets är att vi ska till kortfilmsfestivalen snart där vi ska träffa A & J. J har dessutom lovat att olla min biljett, så jag ser lite fram emot det hela just därför. Då måste det ju bli lite show, tänker jag. Eller egentligen tänker jag på ett annat ord, men jag kommer inte på det. Jag tror att det (ordet jag inte kommer på) låter lite som en blandning mellan performance art och papier maché (med reservationer för stavfel).

Annars har jag inte mycket hopp om de korta filmerna. Årets festival har inte varit bra, det måste man vara öppen med. Nu lyssnar jag till mitt hjärtas röst. Den säger att festivalen har varit direkt dålig. Det har den bannemej rätt i. Dålig är ordet.
Hah. Jag måste berätta lite, om jag hinner det på de återstående 6 (?) minutrarna. En film var extremt dålig. Det var en kuf som hade återskapat slaget vid Hastings med legofigurer. Nu kanske det låter roligt, men det var det alltså inte. Upphovsmannen hade tagit det hela på största allvar, på ett mycket obehagligt sätt. Det var 10 hemska minuter jag ägnade åt den filmen. Det var extremt tråkigt. Ett litet cineastiskt trauma för mig faktiskt.
För övrigt har det funnits flera andra usla filmer. En handlade om en ål som simmade simmade simmade runt i ett akvarium. I slutet förvandlades den till ett ålmonster.

Nu måste jag ila iväg. Hoppas jag skonas från ålmonster ikväll. Åh.

7 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag vill minnas att det var tal om ollade russin. De har minsann inte dykt upp.

Jag ska städa. Ha så jävla kul.

Kommentar av Vatas Luthagen

Han kanske menade att han skulle åla din biljett?
Ålright!

Kommentar av imse

VL/TT:
Ja, var blev specialrussinen av? Kanske var det dem jag pillade in i dina lussebullar senast?
Alternativt kanske du städade bort dem igår.

Imse:
Åh(l).
Det där var… dåligt. Mycket dåligt. Men uppskattat :)

Kommentar av ordsallad

Cineastiskt trauma? HA! Du led i 10 minuter… JAG har VERKLIGEN haft ett CINEASTISKT TRAUMA jag. Den filmen JAG drabbades av handlade om ett par som körde sin bil av en bergig väg, fastnade i en tall och satt och pratade inklämda i bilen. I två timmar!
Legoslaget i Hastinigs, i 10 minuter?
Ynkligt…

Kommentar av Katrin

Eftersom jag är en snäll tant säger jag väl kanske inte direkt ynkligt. Men nog är du väl LITE klen….????
Om man tänker efter kanske den där ”Ditt hjärtas röst” är ditt alldeles egna lilla ÖVERJAG? Hon verkar prima. Som säger som det är.
Om man tänker efter lite till tror jag att Imse har ännu mer rätt än man först tror (hon har ju nästan alltid rätt den trevliga och kloka människan) Ålar är ju alltid monster. Kanske helt enkelt den berömda ”The one eyed snake”?? Och i så fall var det ju helt säkert ålad….

Kommentar av Mammamumrik

Jag tycker att du borde skriva här igen.

Kommentar av Vatas Luthagen

Katrin:
Oj. Men det var väl inte legofigurer du tvingades se i alla fall? Då hade du kanske inte ens klarat det…

Mammamumrik:
Mitt överjag hindrar mig från diverse saker, bl.a. att förstå några som helst referenser till enögda ormar… :)

Vatas L:
Jag är lydig.

Kommentar av ordsallad




Kommentera

