Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Antennernas återkomst
30 augusti, 2008, 10:27 f m
Filed under: Reise | Etiketter: , , , , , , , ,

Först en rättelse ang. förra bloggen:
Antennkursen hette Antennteori och ingenting annat, och behandlar enligt kursbeskrivningen fängslande ämnen såsom ” ”loop”-antenner, gruppantenner, microstrip- och aperturantenner”. Allt för den antenntokige, kunde de ha skrivit, men det gjorde de inte.
Ondskans återkomst heter dock ondskans återkomst.
Anmälningskod: UU-09557. Jag har på känn att platserna är på upphällningen, så anmäl dig snarast…

Sen tänkte jag även bjuda på en eller annan bild från tågluffen, jodå. Och detta trots att jag är på dåligt humör eftersom jag fått stryk av Mongoliet, det vill jag bara ha sagt. (Jo, jag har spelat civ igen.) Men man får alltid stryk av Djingis, det är så det brukar sluta. Om inte (Tsar) Peter hinner stryka en först. Nej, jag är inte bitter, o nej, men de är lömska, mongolerna, det ska ni minnas. Och svekfulla! Förmodligen äter de barn också, men det är jag inte säker på. Nåja.
Nu: bilderna.

 

Juliansk alp

Mkt stiligt sjukhus i Barcelona

En sol

Ljubljana

Maskott i motljus

En fågel som jag hoppas att ngn ska kunna identifiera

En mkt morbid kyrka

Nu ska jag nog slåss mot Mongoliet igen.
Tschüss.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vet inte om sjukhus ska vara fin eller inte,För på ena gillar jag vackra saker och då blir man kanske frisk fortare, men samtidigt den sjukhuset är så fin att det finns en risk attman kanske vill vara sjuk, för att kunna vistas där.Och det är aldrig bra. Så nog är det bättre om sjukhus är ful, så man tar sig samman, blir frisk, och åker hem…
Fågeln är nog en rovfågel en Hawk, på engelska, vet inte vad de heter på svenska.På latin blir det Buteo jamaicensis.
Jag är inte ornitolog, så inte helt säker att jag har rätt, men jag är lite svag för just Hawk´s det är så fridfull att höra deras läte när man är ute i naturen.

Kommentar av Antonia

Fina bilder!
Mongoler äter inte barn, men däremot dricker de hästmjölk. Det smakar pärk!

Kommentar av imse

Den där fågeln ser ut som en pilgrimsfalk ju! :-)
Men var ligger de julianska alperna – det retar mig att jag inte redan vet!

Kommentar av Einar J

Antonia:
Lustigt att du skriver det, jag blev faktiskt lite sugen på att insjukna i något lagom allvarligt när vi var där. Tror iofs på allvarligaste allvar att det kan vara bra för patienterna med lite fina miljöer (även om det inte behöver vara sant pau-(eller vad det spanska sjukhuset hette)-nivå på det kanske. Dock aldrig sett någon som gjort någon undersökning på det.
En hawk minsann, det låter rätt tufft. Jag är också osäker på vad det är iofs. En vråk kanske? Eller en falk? Jag hoppas på falk, men det borde väl heta falcon? Är du från england förresten? By the way, alltså. På engelska.

Imse:
Är du säker? (På båda?)

Einar J:
Det vore något det. Att ha sett en pilgrimsfalk på nära håll. Jag hoppas sannerligen att du har rätt. Som belöning ska jag dessutom avslöja var de där alperna ligger: de ligger (bl.a.) i Slovenien!

Kommentar av ordsallad

Svar: nja, inte helt säker på det där om barnen. Däremot drack jag hästmjölk när jag var där. Hoppas att jag inte åt något barn bara!

Kommentar av imse




Kommentera

