Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Kråkor vi minns
29 augusti, 2008, 12:01 f m
Filed under: Diffusa tankar | Etiketter: , ,

Idag hade huvudstaden mig på besök, det gillade den nog.
Kunde inte låta bli att jämföra Stockholm lite med alla andra städer jag sett i Europa på sista tiden. Stockholm var väldigt mycket renare, men med lika mycket uteliggare/missbrukare som på många andra håll. Lite märkligt att satsa på ytorna istället för befolkningen, tänkte jag i mitt stilla sinne, men hoppades innerst inne att jag sett lite fel.

För övrigt minns jag inga kråkor, men jag är mycket mycket trött. Kanske kommer jag på någon (kråka) imorgon.
God afton.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Klart du är trött tänkte jag – du har ju tidshoppat igen – tänkte jag först. Men sensåg jag att dagens datum 12.05 och igår och den först förvirring och sedan beundran jag kände beror på att tiden i worpress talar amerikanska. Det blir 12.05 istf 00.05.

Men visst gladde sig huvudstaden åt ditt skarpsynta besök. För du såg helt rätt….

Kråkor kan vara lite svårminda. Men i Uppsala finnes ju rikligt med Kajor att minnas. Dom glömmer man inte så lätt!!

Hälsningar från min upphöjda position (på en Pelargongren). (Du har väl observerat att just P är en viktig ingrediens i DAMP-tantsloggan)

Kommentar av Mammamumrik

WordPress är sannerligen luriga på det viset, inte alls som kajan, denna hyvens pippi.
Hoppas du trivs på din pelargongren förresten. Jag tycker det verkar vara ett lite rangligt ställe att bo på, men kanske finns det stadiga pelargoner where you come from.

Ska man tolka det som P är lite förmer än andra bokstäver då den sticker upp högst?

Kommentar av ordsallad




Kommentera

