Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Någonting förbjudet
26 augusti, 2008, 3:42 e m
Filed under: Fisk, Reise | Etiketter: , , , , , ,

 

Ok, ok, det kommer en bild. En liten en, från Slovenien:

Som jag tolkar det är det något som är förbjudet. Dock är jag lite mer osäker på vad det kan vara. En möjlighet är ju en (snabb) anka med fyra (spetsiga) ben. En annan möjlighet är en säl med muterade jättelabbar. En tredje möjlighet, men den kanske är lite långsökt ändå, är en ond hund med näbb som sitter i skräddarställning och svävar fram.
Tips emottages tacksamt.

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Klipp inte av öronen och/eller svansen på din snabba, illaluktande hund. Ett gott råd om något.

Kommentar av Tant Turban

Tråkig ska jag vara, men antagligen att man inte får släppa hunden löst, fast det gäller förstås att man känner igen att det är en hund och inte en simmande säl.

Kommentar av Antonia

Jag tycker det ser ut som en rävboa man slängt i vattnet. Möjligen att en senil tant ägde boan tidigare. Därav det kvarglömda halsbandet som hon drog runt boan med sedan hennes åldersstigna papillon gick bort.
Om det inte är en rävboa, så röstar jag på förslaget racer-anka med två(2)svullna ben.

Kommentar av Frk F

jag tror att det är förbjudet med tråkiga, beiga färgnyanser. den illaluktande sälen råkade bara springa förbi precis vid skylttillverkningen. jag menar, sälen är ju inte överstruken, så det finns ingen annan vettig förklaring.

Kommentar av maria

Lägg märke till att djuret är framför snedstrecket. Alltså måste det betyda att om detta djur dyker upp står det över alla förbud!

Kommentar av kyrksyster

Är också inne på kyrksysters linje. Allt är förbjudet utom just ankhundar. Och eftersom det inte finns ankhundar, så får alltså ingenting finnas bakom skylten. Nu ser jag att det skymtar något grönt där bakom. Kan det vara så att det är ett tecken på civil olydnad?

Kommentar av imse

Ja, så sant! Jag tror på kyrksyster och Imse teorier. Om rävboan dyker upp så står den över alla andra lagar o förbud.

Kommentar av Frk F

TT:
Ett gott råd, allmängiltigt.

Antonia:
En bra gissning. Eventuellt är det doch både hundar och sälar som bör hållas kopplade förstås?

Frk F:
Du måste vara väldigt duktig på skylttolkning tänker jag som kan se den senila tantens roll, skickligt. Och klart det är två (2) ben, på den punkten ger jag mig.

Maria:
Nä, det lät ju rätt vettigt. Och nog får man hålla med om att beigenyansen inte är trevlig på något sätt.

Kyrksyster:
Då är det kanske (förutsatt att det är en anka), hrrm, den heliga anden om den står över alla förbud?
(Ursäkta min Mycket dåliga ordvits…)

Imse:
Möjligt, faktiskt. Jag tyckte inte att slovenerna verkade så anarkistiska annars, men när det gäller skyltbrott är de kanske i en klass för sig?

Frk F:
Den Heliga Rävboan?

Kommentar av ordsallad




Kommentera

