Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Bilen heter volvo
8 augusti, 2008, 9:17 e m
Filed under: Reise | Etiketter: , , , , , , ,

Nej, bilen heter inte volvo, vi har naturligtvis ingen bil, och jag vet inte varfor jag skrev so tokigt.
Det er forreten inte alls min mening att skemma bort er med so monga blogginlagg soher i semestertider, men ner hostellen er so generosa med gratis internet kan jag ju lika gerna passa po do och do,

Nu har vi i alla fall overgivit lilleputtmysfina Lubljana och oekt vidare till Triglav Nationalski Parkski (typ). Efter mkt tur med boendet bor vi  med ballikong, badkari och utsikt over sjo och alper en liten idyllisk bergsby som heter Bohinj.Googla po den vetja.
Men allt er inte frid och frojd! Vid inongen till vort boende finns en varningsskylt for ekorrar, ”squirrels”. De varnar for att de onda smo liven (her skulle jag referera till mina tidigare bloggar om mordarekorrar om jag lyckats fo fram adressen). De sager att de kan ta sig in i rummen om man lemnar dem obevakade eller ballikongdorren oppen samt att de kan stjela ens mat samt (underforstott) att man ska passa sig so att de inte helt sonika bryter sig in och tar ens pass och biter en i somnen. Ibland hoer jag merkliga ljud fron korridren utanfor och ser stora ekorrar i min fantasi. De er forstoss ute efter mitt pass/liv/sjel/etc och det kenns ju inte bra. Forst fogelbajset och nu detta. Emma deremot er redd for bjornarna her. Her finns alltso mycket bjornar, svarta och bruna tror jag det var. Det er dessutom so, har jag lest, att det er flyktingbjornar som kommit fron balkan ner det var krig der och nu trivs de her (och har sekert hoerda revirkrig/gangbrok med ekorrarna). Noval, farliga djur alltso.
Nu blir det inget mer skrivet for nu ska jag forsoka boka vort nesta boende! Blir det i Wien, Zagreb eller Salzburg? Eller Berlin!? Det vet man inte sekert, for jag er lurig.

Tack forresten for alla kommentarer, jag leser dom och blir jetteglad men hinner inte svara for internettiden er jemt begrensad.

Hejs svejs po er, imorgon ska vi alpvandra (vill jag bara skryta med) och sen kajakpaddla (ville jag ockso skryta med).

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det låter som en mycket trevlig resa, förutom de otäcka djuren förstås.

Kommentar av imse

Jag blir bekymrad över ekorrarna. Det verkar ju vara en internationell sammansvärjning. Fy! Jag tycker du ska njuta av ledigheten och sörpla i dig kommentarer och inte bekymra dig för svar… Det kommer regniga eftermiddagar i oktober då man hinner komentera komentarernas kommentarer

Kommentar av Mammamumrik

Imse:
En bra sammanfattning!

Mammamumrik:
Varför inte en grå eftermiddag i slutet av september, va? :)

Kommentar av ordsallad

Eller augusti…. eller hjälp – har jag dampat bort en hel månad????

Kommentar av Mammamumrik

Oj. Det var jag som visst råkade rationalisera bort några dagar för mycket där… :)

Kommentar av ordsallad




Kommentera

