Institutet för Vardagsnära Upplevelser


¿Hello Sviden?
31 juli, 2008, 11:13 f m
Filed under: Diffusa tankar, Reise | Etiketter: , , ,

Barcelona er en stad i spaien, en varm och fin stad. Trivs trivs trivs!

Man kan tro att resan har goett bra, men det har det inte. Det som jag trodde var en drickyoghurt och naivt nog stoppade ned i vaskan var en terroryoghurt som plosligt exploderade och po so vis smorde in alla mina tillhorigheter i kladdyoghurt. Mejerivarornas oforsonliga hamnd. Revenge of the dairy(¿)products.
Min kamera luktar jordgubb. Mina nycklar luktar jordgubb. Min planbok har en svag med tydlig jordgubbsodoer. Allt luktar jordgubb med andra ord utom min mobiltelefon som lukta hallon.
Ett mysterieum.
¿perrea perrea?

Und jetzt: die Sonne!

Tschúss!

9 kommentarer so far
Lämna en kommentar

yoghurt är opålitliga saker. håll dig till frukter istället. de brukar inte explodera, så vitt jag vet. ja, förutom bananer. eller bananer exploderar inte heller, men de mosas, och så får du samma effekt. att allt luktar banan alltså.

Kommentar av maria

Då behöver du inte parfymera dig ;)
jordgubbs lukt är inte så illa, kunde varit nåt värre. Du kan få spanjorerna att det här är det senaste, i sverige luktar alla jordgubbe på sommaren.
I varma tider ska man akta sig att ha med sig saker som kan jäsa upp sig, det är förödande för omgivningen.

Kommentar av Antonia

Det var säkert ETA som låg bakom.

Kommentar av Tant Turban

Men vad härligt! Att gå omkring och dofta jordgubb. Värre dofter har jag känt.

Kommentar av imse

Kaffe kan man oxå dofta. Om du minns min fatala dag någon gång i försomras. Fö har jag idag folkuppfostrat lite å bloggen (eller ÖVERJAGET fick ”ta tag i den biten”. Hon biter nämligen hårdare)Tänkte det kunde behövas.

Men varför åka till Madrid? Idag var det 33 grader C i Enköping, typ (alltså mätstället ligger diffust nära E)

Kommentar av Mammamumrik

Istället för ordsallad tror jag därmed du får gå under namnet jordgubbssallad ett tag. I alla fall tills du får bort lukten.

Var vänlig rapportera när du lyckats.

Och ha en fortsatt skön semester! Såklart.

Kommentar av Doktoranden

Maria:
Om något skulle vara värre än jordgubbslukten vore det nog banana.

Antonia:
Nej, jag får undvika luktegottet nu och se vad man kan attrahera med lite gammal jordgubbeyoggi. Spännande.

TT:
Inte omöjligt. Jag sätter palmegruppen på spåret…

Imse:
Efter 4 jordgubbsveckor håller jag inte med!

Mamma M:
Attans, vi bort åkt till diffust nära Enköping istället, alltså.

Doktoranden:
Jag vill härmed rapportera att min väska fortfarande luktar j-sallad.

Kommentar av ordsallad

Nu är där kallare men å andra sidan finns det onödigt mycket Karl-Johan just nu.
Diffust nära Enköping ligger ju inte så långt från Stadsskogen o så, så det är inte ett irreparabelt misstag. Det finns så småningom en gäststuga (dock bara tvestjärtar – inga trilobiter att sjunga för)

Kommentar av Mammamumrik

Mamma M:
Det känns ju inte tryggt att det är så nära stadsskogen och dess mördargnagare, men ändå. Är inte Enköping förresten ”sveriges närmaste stad”, och Diffust Nära Enköping borde ju i så fall i princip kunna vara var som helst i landet…

Kommentar av ordsallad




Kommentera

