Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Politique
18 juni, 2008, 6:16 e m
Filed under: Succé | Etiketter: , , , , , , ,

Det känns bra att FRA-lagen kommer. Nu kan jag känna mig säker på att i alla fall någon kommer att läsa de e-mail jag skriver och lyssna på mig när jag pratar i telefon även om inte den tänkte mottagaren gör det. Förmodligen kanske jag får ytterligare en (statlig) läsare på bloggen. I alla fall om jag har ‘terror’, ’reinfeltfärs’ och ‘regimskifte snälla?’ som taggar.

Egentligen ser jag bara fördelar. Som ensam barn har jag ju inte heller haft några syskon tills nu. (Hej storebror!)

Kanske bör jag tipsa lämplig myndighet om att det blir ännu lättare att få pli på befolkningen (foluppfostran!) om man anammar en Sovjetisk byggstil vad gäller val av byggmaterial (85% betong, 5% glas, 10% mikrofoner). Jag ska nog tipsa Freddie & co.

Dessutom skulle det underlätta för mig när jag tagit makten (vilket jag förstås snart kommer att göra) och ska placera den nuvarande regeringen i ett arbetsläger i bortersta norrland.
Päh.


17 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Hur snart hade du tänkt ta makten? Vi har nämligen en hel del trädgårdsjobb att göra, och vi bor i bortersta norrland (typ). Jag kan tänka mig att driva arbetsläger, det enda jag kräver i gengäld är posten som ledighetsminister i din regering. Låter det som något du kan gå med på?

Kommentar av Maria

Den här bloggen var så svårt värd att jag länkar från min om det går för sig?

Kommentar av Mård

Sovjet 4-ever. Så borde man ju kunna skriva utan att åka dit, eller hur?

Jag tror alldeles bestämt att du stavat fel på reinfeldtfärs förresten…

Kommentar av emma

Kanske är jag fördomsfull, men jag skulle nog inte släppa lös dem i min trädgård. Hålla dom borta från allt jag gillar är min strategi, helt enkelt.

Käre Ordsallad – upp med hakan. Inte behöver du regeringen för att få läsare. Annat än som ämne för ironi. Och det fixar du ju bra… Att göra sig beroende av dem kan leda till mycket elände – se dig bara omkring…

Jag känner att vi måste ta tag i folkuppfostrandet någon gång i augusti. Min sommaruppkoppling är alltför osäker för krafttag innan dess, tyvärr. Men man kanske kan engagera stålhunden, och den i Fyrisån bosatta jättebävern undr sommaren??

Kommentar av Mammamumrik

Du skulle patenterat din idé om SSFNVDMFOOSF.

Kommentar av Tant Turban

Underbart!

Kommentar av Manhattan

Och kom ihåg att aldrig skriva eller nämna ordet ”raklödder”.

Kommentar av imse

Jag tror, och det är med största övertygelse, att om alla människor i hela Sverige läste Din blogg så skulle den psykiska ohälsan minska och det kalla nord skulle bli en varmare plats att leva på. Eller känner jag bara ett sting av avundsjuka varje gång Du nämner Din hemstad, då jag i ett något sinnesförvirrat tillstånd flyttat till ett Lund utan kvalborg och Carolina. Nejdå, jag är inte bitter.

Kommentar av Miss Mary

Det där var ingen dum tanke att man äntligen blir läst. Tänk om någon bryr sig också i det man vill få fram, nå fram med? Jag har inte heller syskon känns också bra, den tanken.

Kommentar av Rosa

Ah, ironi är en synnerligen vacker konst.

Kommentar av Doktoranden

Maria:
Deal. Men jag har slappat en del och inte hunnit fixa ett maktövertagande än. Typiskt.
Men den som väntar på ngt gott…

Mård:
Hej Mård. Det går för sig för min del, kanske är det dock bäst att du hör med FRA först för att vara på den säkra sidan.
Dock är din blogg hemlig. Det är synd. Jag är nämligen nyfiken på vad det kan stå i den.

Emma:
Jag stavade inte fel, jag bara stavade annorlunda för att inte fångas i FRA:s filter (fras-filter…)

Mamma M:
Kanske kan du låta dem utföra enklare sysslor som ogräsrensning etc?
Det där med folkuppfostran är jag mkt sugen på. Och med stålhunden och bävern kan det väl inte gå fel…

Tant T:
Men.. är det inte bara så att FRA ska hjälpa mig att folkuppfostra nu? /Naivsson

Imse:
Det är här särskrivningarna kommer in i bilden. Skriver jag rak lödder räknas det väl inte..?

Miss Mary:
Men du får ju i alla fall skorra fritt med r:en utan att ngn kollar snett på dig. Till skillnad från min situation här alltså… /skåning i exil

Rosa:
Ja, precis. Go FRA!

Doktoranden:
Und ich bin der Küstler!

Kommentar av ordsallad

Tack snälla ordsallad. Maila mig på maardas [at] hotmail [dot] com så får du läsa.

Kommentar av Mård

Ogräsrensning vore sannerligen skönt att slippa. Jag har fakriskt grunnat ett tag på ett inlägg i ämnet, men jag fruktar att det är som med smultronmajonäsen… Dom inlägg jag outar innan de är där tenderar att masa sig…
MEN jag har absolut inget förtroende för dem i den frågan (heller) Kanske just den extra lite som man säger. För deras uppfattning om vad som är o-saker, sånt som ska rensas bort och försvinna sklijer sig på nästan alla punkter. Jag fruktar att de även i rabbaten skulle gräva upp pionen och spara kirskålen… För att inte tala om julrosen. Den blommar ju inte. NU. ”Vadå blommat i februari då man som bäst behöver det. Vadå blommar nästa år…Den har förmodligen för dåliga incitament… ge den magrare jord och sluta vattna. Och hytt åt den (heter det så???) med spaden så den vet att den måste blomma NU!!!”

Folkvett är vad de saknar. Och det krävs dessvärre även i rabatten

Kommentar av Mammamumrik

Nu har du en utmaning hos mig!

Kommentar av imse

jag blir ju också glad för att då betyder ju det att jag får ännu fler läsare än vanligt…undrar om wordpress statistikverktyg registrerar FRA FRA FRA FRA?? Eller kommer de gå via Bloggkoll?

Kommentar av momenttwentytwo

Men för sjutton järngubbar Herr Doktor, nu vill vi ha lite rafflande läkarblogg här! Mitt jobb har spärrat alla bloggar jag läser förutom fem stycken och din är en av dem jag fortfarande får läsa.

Kommentar av bergatroll

Mård:
Det ska jag göra! Jag är bara ca oändligt seg. Mest eftersom jag inte sitter vid min dator så mycket som jag borde (?) och således inte har ägnat så mycket tid åt la’blogg på sistone.

MammaMumrik:
Haha. Jo, lite där har vi problemet med vår älskade regering. Du får skriva en variant på Orwells ”Djurens gård” (eller vad den hette) men om en rabatt istället… :)

Imse:
Ach! Jag har inte utmanat mig själv genom att göra det, vilket jag dock ska försöka göra. Å, lede mig. När jag hinner, då!

M22:
Jag kan inte tänka mig annat än att FRA använder bloggkoll…

bergatroll:
Lite raffel bjöd jag på. Höghastighetsblogg.

Kommentar av ordsallad




Lämna en kommentar