Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Biggles i fara
13 juni, 2008, 6:37 e m
Filed under: Arbeit | Etiketter: , , ,

Häromdagen träffade jag en patient som tillbad Satan. (Gud också, för säkerhets skull.) Inga konstigheter, tyckte patienten, hxn kände många med ett brinnande intresse för Satan. Hxn prisade Satan när saker gick bra. Just ’prisade’. Det tyckte jag lät läskigt.

Sedan imorse när jag skulle gå till jobbet låg det en död fågel utan huvud utanför ytterdörren. Jag anar ett samband. Hittar ni en voodoo-docka som är misstänkt lik mig eller om jag försvinner spårlöst vill jag att ni genast kontaktar Vatikanen eller någon annan som sysslar med ondskebekämpning (Socialstyrelsen?) omedelbart.

Nu ska vi på någon slags examensfest. En biolog har blivit biolog.
Det är sådant man firar nuförtiden.

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Kan det verkligen vara hxn som skickat en huvudlös fågel på dig? Tur att hxn inte skickade en häst i alla fall.

Kommentar av imse

Det är kanske nästa steg?
Fy the bubble.

Kommentar av ordsallad

Hahaha, pissmaffia var rätta ordet!

Kommentar av imse

Ha ha ha… jag ska hålla utkik, om inget publiceras här under resten av sommaren så ska jag definitivt försöka uppmärksamma myndigheterna.

Kommentar av Manhattan

En basset om dagen? Tror du jag är gjord av bassetar? Bassetar är skygga djur som inte låter sig fångas på bild om de inte mutas med jordnötssmör eller massage av bringa. Dock sitter jag på en fantastisk film av just en sådan bringmassage på basset.

Jag jobbar på Sandvik, ett rätt stort företag (runt 5000 anställda bara här i sandviken), så det är inte omöjligt att ni känner någon här.

Kommentar av bergatroll

Och ett brinnande intresse dessutom? Så i sammanhanget lysande.

Kommentar av Doktoranden

haha, prisa satan – bilogen har blivit biolog!

Kommentar av momenttwentytwo

Manhattan:
Jag tycks ha överlevt, än så länge. Änsålänge?

Bergatroll:
Jag trodde du hade goda bassetkontakter, men det kanske bara var som det verkade. Hmf.
Och när kommer bringmassagen? Ska kolla herrns blogg genast.

Doktoranden:
Strålande!

momenttwentytwo:
Jo, men bio känns trevligare än bil.

Kommentar av ordsallad




Kommentera

