Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Depeche Maud
3 maj, 2008, 1:44 e m
Filed under: Bonjour tristesse | Etiketter: , , ,

Idag är jag ack så trött, bara att jag orkar skriva en blogg är något av ett mirakel. Imorse gick jag en lång promenad, förmodligen var det ödesdigert för innan dess var jag inte alls så trött. Nu är jag alltså trött. Dessutom ska jag jobba imorgon. Det är jag inte sugen på. Söndagen är ju vilodagen.

För övrigt funderar jag på om jag inte borde byta karriär. Det jag funderar på att bli är manager. Rockbandsmanager närmare bestämt. Jag tänkte att jag skulle ta över Depeche Mode, skaffa en ny lead singer och samtidigt en lite mer nyliberal/fascistisk image, det ligger ju i tiden. Förmodligen vore ett namnbyte till ”Depeche Maud” lämpligt också.

 

 

Nu ska jag läsa seminarieartiklar. Tjouuää.
 

 

18 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Om du blir manager så blir ju ditt jobb på dårhuset ledigt… jag har sett mycket dårskap på sistone… det måste vara meriterande… jag behöver ett nytt jobb snarast…

Kommentar av kyrksyster

Det rockbandet vill jag gå och lyssna på. Ordnar du friplåtar?

Kommentar av imse

”Ond ekorre”…ja, du. Om W skulle föreställa en ond ekorre, ja då är han helt enkelt en ekorre from hell! :)

Depeche rules. Bra karriär val.

Kommentar av Sweetish

what da?! byta ut david gahan?! nu får allt hr nixon förklara sig. för övrigt tycker jag det låter som ett mycket roligt karriärsbyte; trots att jag ju tycker att du ska prova på barnsjukvården o äta temlor i Gnällbältet först.

Kommentar av maria

Man skämtar inte om Depeche.

Kommentar av Tant Turban (upprörd)

Har du horat klart snart?
Imorgon bitti har jag jobbat gata länge nog, det är slitigt det här men är det ett kall så är det…

Kommentar av Karin

Kyrksyster:
Om jag byter lovar jag att tipsa chefen om att det finns en illa behandlad kyrksyster looking for work.

Imse:
Givetvis! Ska bara fixa managerskapet (heter det så?) först.

Sweetish:
Tack! Jag tror det kan bli intressanta duetter med Maud och Dave.

Maria:
Ok, inte byta ut kanske, men jag tror de skulle komplementera varandra utmärkt! Och temlorna säger jag ju inte nej till, det är snarare gnället som jag fasar för! (Träffade för övrigt en gnällande psykiater från nämnda bälte häromdagen…)

TT(u):
Det var inget skämt. Snart kommer första singeln.

Karin:
Jag horar aldrig mindre än 10h i rad. Ska man göra det ska man göra det rejält. Själf?
Kanske kan helgarbetet hålla dig borta från telefoner, för övrigt?

Kommentar av ordsallad

Vitaminbrist? Kanske? Järndepoerna är tömda?

Kommentar av Antonia

Kvid kvid. Måste man höra henne mer. Kan det inte bli mindre. Onda ekorrar är ju ”a nice cup of tea” jämfört med ivriga bävrar (du kan inte ha misstagit dig, kanske det var en dylik, förirrad från fyrisån. Och en Bäver blir defenitivt en MYCKET fet ekorre om man blandar ihop det.

Kommentar av Mammamumrik

hahaha Depeche Maud!Vad bra – för jag hade tänkt bli rockstjärna som alternativ karriär – jag kanske kan bli din första klient??

Moment 22 – http://www.momenttwentytwo.wordpress.com

Kommentar av momenttwentytwo

Ja just ja!
Jag hade glömt hur bundis du är med 50.
Även jag tänker bling bling och ytterst lite gummi. Fälgar is the shit…
Sonata är bara nästan the shit.

Kommentar av Karin

Hej snygglo, sätt fart på dina sexiga ben så vi kan gå ut snart! Pusspuss&hångel

Kommentar av emma

Meh! Har du inte uppdaterat på nio dagar? Skäms!

Kommentar av Tant Turban

Åh, kolla vilken sweet ass avatar jag fick i din blogg.

Kommentar av Tant Turban

Det här duger inte.

Kommentar av Karin

Antonia:
Säg det som inte en liten anemi kan ligga bakom.

Mammamumrich:
En bra teori! Nu måste jag alltså spana efter såväl bäver som korre. Gnagare i allmänhet kanske. Åh.
Har för övrigt hört en mycket äcklig sak om en ekorre nyligen. Så äcklig att jag inte tänker skriva den.

Karin:
Nästa the shit är ändå ett rätt bra omdöme. Vad är då Propavan, t.ex.?

Emma:
Så oanständigt!

TT:
Jag beslöt mig för att vänta i 12 dagar, allt för att du skulle få en ”sweet ass avatar”.

Karin:
Sannerligen/sannerligen inte.

Moment 22:
Välkommen! Men… heter du verklgen Maud?

Kommentar av ordsallad

men…nej – men jag vill bli rockstjärna ändåeee!

Kommentar av momenttwentytwo

Jag ska tänka över det. Men Maud, ändå, tänk på det. Ett kort och kärnfullt namn, kanske något att byta till…

Kommentar av ordsallad




Kommentera

