Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Kära dagbok!
16 mars, 2008, 9:52 e m
Filed under: Okategoriserade | Etiketter: , , , , , ,

Söndagkvällar känns av ngn anledning inte lika illa som när jag pluggade, men det är fortfarande inte veckans muntraste stund. Nyss åt jag iofs nästan 200 g dubbelnougat vilket i alla fall har gjort det till veckans mest illamående stund. Förresten känner jag att den här dagboksbloggen inte alls uppfyller sin dagboksmålsättning.
Så jag ska nu på ett nitiskt (på gränsen till tvångsmässigt) sätt dagboksberätta vad jag gjort i helgen:

Det blev tyvärr varken födelsedagspartaj hos A&E eller schlagerdito hos A&J, istället doch lite trivsamt svärmorsfirande on the bruk, med lantluft och skogspromenader. (Jag har blivit oroväckande straight edge på äldre dar, snart räcker det med att jag luktar på handspriten för att jag ska känna mig farlig och dekadent.) Det var iofs skönt att komma bort ett tag, men jag blir alltid oförklarligt trött och apatisk när jag rör mig alltför långt utanför civilisationen. Idag knatade vi ändå ut i skogen, jag sniffade lite och kände mig rätt tillfreds. Jag brukar göra det när jag är ute och hälsar på träden, även om det är sällan jag gör det. Emma blev också glad tror jag, eftersom hon sa att hon hittat en trilobitstig bland granarna. Jag tror inte det här med geovetenskap alls är bra för henne. Nåja, snart kommer hon väl till min avdelning så att vi kan få rätsida på hennes trilobitfixering.

Vi kollade på Fawlty Towers (psykiateravsnittet förstås) och schlagern också, om än i annat sällskap än A&J (bl.a. med en tonåring som med jämna mellanrum pep förtjust och sa att hon skulle gifta sig med Björn Gustavsson. Jag hade lite glömt bort hur folk var i den åldern :) ) (Själv var jag förstås oerhört mycket mognare). Tyvärr var ju melodifestivalen en flopp och den sjungande pannan (i år även med ätstörning?) och hennes otäcka låt vann. Hela hon känns otäck faktiskt, lite som de där rymdödlorna som klädde ut sig till människor och skulle taöver världen  i nån gammal 80talsTVserie. Jag väntar bara på att hon ska ta av sig masken, äta upp Amy Diamond och sen ila iväg på kvicka tentakler. (V hette förresten TVserien, kom jag på.)
Så, nu har jag dagboksskrivit så till den milda grad. Nu får det vara nog.

Nästa vecka blir f.ö. en mkt viktig vecka. På måndag ska jag prata med the Boss om hur länge jag vill jobba kvar (vilket nog blir t.o.m. juni), och på onsdag blir det AT-intervju.
Eeek. Jag gillar inte anställningsintervjuer.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Du missade den delen där du åkte på stryk i kort =)

Kommentar av emma

Skönt att de är fler än jag som har jämfört Melodifesivalvinnaren med samtliga karaktärer i ”V”.

Kommentar av Jasmine

Hahahahahahahaha…..sjungande pannan!
*dör av skratt*

Farlig och dekadant….
*tjuter av skratt!*

Kommentar av Amlor




Kommentera

