Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Jungfraublogg
2 mars, 2008, 7:35 e m
Filed under: Okategoriserade | Etiketter:

Ett mycket litet steg för mig, ett mycket litet steg för mänskligheten: jag har en ny blogg.
Den gamla var fin på många sätt, men jag trivdes inte riktigt med den. Den hade dock en fördel jämfört med den här: det fanns folk som läste den. Jag är högst tveksam till om någon kommer att läsa det här inlägget t.ex.. Jag måste göra reklam på något vis. Jag funderar på hur. Jag kommer ingenstans.

Låt mig istället berätta att jag har gjort en västerbottenpaj, min första någonsin. Jag knådade degen med kärlek och ställde in den i ugnen med i alla fall ganska mycket kärlek. Men pajen blev inte god. Jäkla paj. Vad gick fel? Emma säger att det var för mycket gräddfil. Så var det nog. Aldrig mer ska jag befatta mig med gräddfil.

Det känns inte motiverande att skriva något ingen kommer att läsa. Kanske blir den här bloggen kortlivad, trots allt.

3 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Klart vi läser. Klart vi följer dig till världens bloggände. Västerbottenspaj gjord i Svealand med aldrig så mycket kärlek längtar nog hem. Det var nog därför. Fil eller ej. Typ.

Kommentar av isgrid

God dag!
Jag höll på att drabbas av hjärtsnörp när jag läste det senaste inlägget om avslut på din förra blogg. Tills jag såg ljuset i tunneln i form av länken hit.

Jag är en flitig läsare, men har dock aldrig kommenterat något du skrivit (introvert norrlänning som jag är). Mycket dumt inser jag nu, när du verkar tro att ingen läser.

Jag följer dig, och önskar dig all lycka med både wordpress och västerbottenspaj.

Kommentar av Maria

isgrid:
Det var fint sagt, fast jag hoppas trots allt att inte ta mig dit tillslut…

Maria:
Det var sannerligen trevligt att du gav dig tillkänna. Hej! Hoppas solen skiner i introverta norrland!
Fast den bittra kommentaren om läsarbrist var egentligen skriven innan jag länkat hit från min gamla blogg, fast det var ju inte lätt att veta när man läste det här förstås…

Kommentar av ordsallad




Kommentera

