Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Dagens Diagnos
10 januari, 2008, 9:30 e m
Filed under: Bonjour tristesse

F54.9: Psykologiska faktorer och beteendefaktorer med betydelse för störningar eller sjukdomar som klassificeras annorstädes

Inom sjukvården är vissa diagnoser mer substantiella än andra.

5 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ja, man kanske måste uppskatta ICD-kodshumor och ha haft alltför mycket kontakt med landstinget för att uppskatta ovanstående.

Kommentar av herrnixon

Humorbefriad är en hemsk diagnos, svårbotad.Inte ens lyckopiller hjälper ?

Kommentar av Bibbi

Inte ens lyckopiller. Fast jag har inte lyckats leta fram diagnosen än…

Kommentar av herrnixon

vafan menas?går det att söka upp om någon någonsin kodat sin stackars oförstående patient med det där? och i såfall ställa denna doktor till svars om vad diagnosen betyder??tycker f ö att det var ett jätteintressant blogginlägg, har bara råkat missa att läsa det. det var ju så litet!

Kommentar av Louise

Jag bejakade min minimalism. När jag börjar jobba, vilket tyvärr är tämligen snart, ska jag hålla utkik, givetvis meddelas du genast om jag hittar ngt :)

Kommentar av herrnixon




Kommentera

