Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Iprenmannen söker jobb
19 december, 2007, 6:38 e m
Filed under: Bonjour tristesse

Igår var kursen slut och efter en kurs kommer det en tenta, efter tentor kommer det tentafester och efter tentafester kommer det visst en morgondag också, vilket jag bittert fick erfara idag.

När jag vaknade imorse av ett ilsket pipande stod klockan på 10 (vilket lustigt nog sammanföll med det antal hjärnceller som behagade samarbeta dagen till ära) gjorde sig mitt huvud, mest känd för sina rikliga produktion av bra idéer, påmint med en värk av sällan skådad kaliber. Det hela var mycket märkligt med tanke på att jag bara intagit alkohol i homeopatiska doser, förmodligen var smärtan orsakat av lufttryck, fuktighet och en rad andra meterologiska fenomen som det inte är värt att fördjupa sig närmare i. Jag beslöt mig för att ignorera nämnda värk i möjligaste mån, men det visade sig att huvudets livliga protester även påverkat min kära mage som hotade med att ställa till med dramatiska scener om jag inte tog det lite lugnt. Det är jäkligt när diverse kroppsdelar samarbetar mot en på det där sättet, men vad ska man göra?
Ta det lugnt och göra ingenting kan tyckas vara en god idé. Dock var möjligheterna att ta det lugnt något begränsade av en arbetsintervju jag lämpligt nog bokat in just idag. Under stor möda masade jag mig dit och försökte säga förtroendeingivande saker. Jag tror det gick sådär.

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Men snälla herr doktorn… han får väl inte må dåligt…

Kommentar av kyrksyster

Nej, han borde ju inte det. Saker och ting är ur led, helt enkelt.

Kommentar av herrnixon

Jo, visst är det kul med tidningsomslagen. Jag skickade ett med min sons fru inklippt till min sons fru… Det var tidningen PC-gamer jag använt mig av. Eftersom hon håller på med datorspel, i dagarna blir färdig med sin långa utbildning inom datorprogrammering mm och allra helst vill börja jobba på ett företag som tillverkar datorspel trodde hon ett kort tag att det var ett riktigt omslag. Oj, vad hon blev glad av att få det.Sista tentan vad? Vad händer med den där omskolningen då som du kommer på att du ska göra när du är i 60 -års åldern och vill bli astronaut? Skiter du i tentorna då?? Nej, trodde väl inte det…Jag håller tummarna för att du får det jobb du verkligen vill ha.Julkramar! /Katrin

Kommentar av Katrin

Hih, vad roligt. Tänk den som ändå fick jobba på ett sånt företag. Det är säkert hårt och slitigt egentligen, men jag får lite tomtens verkstad-känsla av det.Ok. Sista tentan innan astronautomskolningen förresten. Jag uttryckte mig lite otydligt i bloggen.Tack för tummhållandet förresten! Det lär sluta med att jag håller på med mina kära galningar igen…

Kommentar av herrnixon

Du intog väl inte alkoholen intravenöst?Hoppas att huvudet har återhämtat sig. Annars får du väl gå till doktorn =)

Kommentar av Imse Vimse

Nja, alkohol tas ju bäst i sup(p)-form. (OBS, mycket nördigt sjukhusskämt.)Dock är han återhämtad, om än stressad som tusan!

Kommentar av herrnixon

Om det finns en Iprenkostym kan du få jobba hos mig. Lönen är sådär, men det är ett prestigefyllt arbete och dessutom siktar jag väldigt dåligt.(Det där var mitt muntra sätt att säga att även detta kommer att passera, de dåliga tiderna alltså. Jag lovar.)God jul och sådant. Om du nu sysslar med det. Jag gör inte det, så klart, men jag är förbannat cool också.

Kommentar av Tess

Iofs är jag ju mer eller mindre på jakt efter jobb, men det är ännu lite oklart vad det här går ut på, och vad sikte har med saken att göra. Kanske ska jag vara någon sorts måltavla eller lerduva eller så? :)

Kommentar av herrnixon




Kommentera

