Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Bloggstöld
2 december, 2007, 8:32 e m
Filed under: Bonjour tristesse

SurDet stör mig fortfarande att en bit av den förrförra bloggen har försvunnit. Det var ett känsligt stycke prosa om den desperation som kan drabba en människa när hon är utplacerad och får bo på patienthotellet vid Gävle sjukhus, en desperation så desperat att jag och P i det här fallet drevs till att se på fotbollsgalan. Nämnda gala var en på det hela taget otäck tillställning, och värst av allt var att Adam Alsing hasade omkring och flåsade fram sina avslagna lustifikationer.

Här svängde berättandet om från kärv socialrealism till något konstruktivt och nästan lite vackert. I tankens underbara värld försvann Alsing från teverutan. Han skulle kläs i grått och slutförvaras bland elefanterna på Skansen. Turisterna skulle jubla när han svängde på sin ’snabel’ och varje lördag skulle han filmas och spektaklet skulle sändas som Alsing på Skansen. När jag skrivit detta fnissade jag lite för mig själv, och tyckte jag var väldigt vitsig. Såhär i efterhand framstår tyvärr det mest som en av Alsings egna nattståndna kvickheter.

Efter den lilla avstickaren tog berättandet en närmast dokumentär vändning när jag beskrev den ogästvänliga miljön som rådde i rummen. I frysen, skrev jag, hade någon av allt att döma förvarat lite bajs, och i väggen fanns det något svart och lite smetigt. Med så dålig feng shui kunde jag näppeligen sova, konstaterades det, och jag tyckte en smula synd om mig själv. Resten var förmodligen inte heller så intressant, och i nyrevisionistisk anda avslutar jag härmed referatet av den förrförra bloggen.
Nu ska jag nog skriva en annan blogg istället.

Bra att störa sig på det istället för att skriva en ny.

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Phiew där kom det! Vi har väntat sen 18 november på den rafflande upplösningen! Vi har ej heller kunnat vare sig äta eller sova ordentligt sen du serverade denna cliffhanger de lux. Nu kanske livet kan återgå till det normala igen. ÄNTLIGEN. Tack!Alsing på skansen skulle kunna bli nåt stort!=)

Kommentar av Ett herrans liv

Så snäll jag ändå är som avslöjar det utan att ta betalt för sömnstörningsbehandling. Wow.

Kommentar av herrnixon




Kommentera

