Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Lobotomi tack
24 oktober, 2007, 12:30 f m
Filed under: Bonjour tristesse

Gick tentan bra? Var Hitler en mysgubbe? Är det bra att pilla in en snok i näsan? Svaret på alla dessa frågor är nej. Låt mig utveckla. Vi börjar bakifrån.
1. Snoken kan bli slemmig av det nässnor som bor i näsan. Det är inte naturligt eller hälsosamt för en snok som ju trivs bäst naturliga miljöer såsom barr och hö.
2. Hitler var inte så mysig.
3. Katastrof. Tenteländet var med stor sannolikhet specialdesignat för att kugga mig. Allt det jag kunde sämst kom med. Dessutom hjälpte jag till själv genom att få hjärnsläpp på i snitt sju frågor av fem. Det kom luriga frågor som ”Vad kan man använda ultraljudsundersökningar till under en graviditet? Har du en IQ på över 14 kommer du nog på några exempel.”Scandal Min hjärna arbetar febrilt och kommer till slut på att man nog kan se om en liten musfamilj byggt bo i livmodern. Jag lägger dessutom till nån perifer undersökning man slutade använda på 1870-talet. Bra nixon! Supermegaavancerade saker som att man kan se om det är ett eller två barn i magen ligger förstås högt över min nivå, så det skriver jag ingenting om. Yiiha.
Jag måste verkligen få den där lobotomin gjord snart.

Dessutom måste en syndabock utses.
Jag funderar på min högerhand. Trots allt var det den som skrev alla dumheterna. Frågan är bara hur jag ska straffa den på lämpligt sett. Tips mottages tacksamt. Jag är  iofs lite sugen på att ge den små elchocker. Det kan bli kul att se när den rycker lite och så.

Efter tentan spelade jag kort med Emma (och förlorade 12 gånger i rad. På riktigaste riktigt. Turdag, oui.). Sedan tröstade jag mig med kortfilmsfestival, först med K och sedan i bitter ensamhet. Jag tror faktiskt jag såg en film som var sämre än den om den väsande kvadraten. Misär2.
Åh. Jag hoppas att moderskeppet kommer och hämtar mig snart. God natt.

(Fast det kan ju ha gått ändå. Hoppashoppashoppashoppas.)

26 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag gillar hur du förtydligar att Hitler inte var mysig.

Kommentar av Ass Itch

Jo, jag har hört att han ska ha varit en grymt omysig kille.

Kommentar av herrnixon

Min hand fick elchocker förra veckan. Hette nåt med massa bokstäver och var ytterst obehagligt. Min hand hälsar att det möjligen är vad din hand behöver för att skärpa sig. Fysisk bestraffning har ju visat sig fungera i avskräckande syfte. Eller hur var det nu? Var det tvärtom ..

Kommentar av LadyC

Oj. Det har jag faktiskt aldrig sett. Men kanske ska jag lite på dig och inte bestraffa herr höger. Det lutar nästan åt det…

Kommentar av herrnixon

Så länge du inte sitter i tentasalen och pillar upp en snok i näsan samtidigt som du lovsjunger Hitler, så tycker jag att du klarar dig bra utan lobotomi. Klart du fixat tentan! Annars hade du nog inte varit orolig – då hade du nog VETAT att du kört.

Kommentar av Loop

Hah, ja, det är ju sant faktiskt.Och jag saknar både snok och sångröst, så jag lär inte gjort någon av de sakerna.

Kommentar av herrnixon

Klart det gick bra. Jag hade feber 5 veckor av 6 på farmakologin och läste sammanlagt tre dagar, och fick g på poängen.Och sen är jag övertygad om att alla som klarar csof är ämnade att klara alla tentor i evighet amen. =)

Kommentar av Helene

Jo…Men csof? Vad är csof? Nog för att det förekommit många märkliga förkortningar på gyn/obst, men csof?

Kommentar av herrnixon

ajajaj. nu får du fan ta å smiska upp dig!

Kommentar av Louise

Gjort!

Kommentar av herrnixon

Själv började jag min dag med att tappa två knappar i koftan. Fortsatte med att konstatera att båda mina cyklar var trasiga *bär till Cykel Victor*Men jag hade kunnat det där med två barn i magen…..å andra sidan.

Kommentar av Isgrid

Så kan man alltid tänka… och cykel viktor kan dessutom rädda vilken dag (eller i vart fall cykel) som helst…

Kommentar av herrnixon

Don´t shoot the messenger är det väl nån smart person som sagt nån gågn??? Handen helt oskyldig i sammanahnget, däremot bör huvudet få känna på en tegelvägg några gånger så ordnar allt upp sig!!

Kommentar av Christian

Ska ju inte skjuta handen. Bara småbestraffa lite, vänligt men bestämt.

Kommentar av herrnixon

Använder man förresten inte ultraljud för att undersöka sprickor i diverse material osså?? Kan man kolla även under en graviditet..;)Märks det att jag har iq strax över 14??

Kommentar av Christian

Hmm. Kolla om det finns sprickor i fostret, det borde jag skrivit!/IQ 12

Kommentar av herrnixon

Reflektion: var inte Hitler lite mysig ändå? Han hade trots allt en trevlig frisyr… Det ryktas även om att han tyckte skumbad med levande ljus var lite småhärligt. Det måste ju på nåt sätt innebära hopp.. ja, för din tenta alltså… inte för Hitler, han är ju stendöd.För övrigt har du bestulit vår Scandal-skylt utan rättigheter, som vi för övrigt bestulit från Google utan rättigheter. Bra jobbat.

Kommentar av Ett herrans liv

Det var sannerligen scandalöst av mig. Fast jag ser det lite som att google prackade den på mig. Men vänta bara. Snart ska jag sno fler bilder.Ang Hitlers mysighet känner jag ändå viss tveksamhet. Kanske att hans småputtriga mustasch kammar hem vissa myspoäng, men annars känns det tunt. Det här med bubbelbad ska inte vara helt tillförlitliga uppgifter, enligt vad jag har hört.

Kommentar av herrnixon

Eftersom du inte är så bra på tentafrågor kanske du är bättre på utmaningar?Tänkte jag. Och utmanar dig! Och, förresten, så har jag hört motsatsen – snokar trivs utmärkt i snoken (ha! det säger sig ju självt!), bara man är utrustad med en hyfsat rymlig snok. Alltså den snok som snoken ska vara i. Även kråkor och kusar trivs bra i snoken.

Kommentar av Blackart

Utmaningen är sedd. Det blir knepigt att välja ut 8 av alla del hundratals saker en konservativ gammal stofil som jag inte vill prova. Men det ska nog gå. Stay tuned.För övrigt är min snok väldigt liten. Hah.

Kommentar av herrnixon

Inte snällt att skylla på handen. Den lyder ju bara din hjärna. Du får väl uppmuntra handen att bli lite olydig istället.

Kommentar av Imse Vimse

Men hallå! En syndabock behöver väl inte vara skyldig heller… :)

Kommentar av herrnixon

Haha…ja, den där tentaångesten brukar gå i vågor. Precis innan det är dags slår hjärtat i ultrarapid, precis efter slår den till med stor kraft igen, när man hör diskussioner som, -vad svarade du på den frågan…Sedan lugnar det ner sig igen ett tag tills det börjar närma sig den dagen då resultaten ska anslås. Jag har nog klarat den…ELLER?? …Ja, men det finns ett liv efter skolan, jag lovar!

Kommentar av kenni

Ja, tentor är sannerligen inte bra för hjärtat. Men jag brukar faktiskt inte vara så orolig för dem, men nu så. Nåja. Det värsta är bara att jag inte längtar sådär väldigt efter det där livet efter skolan…

Kommentar av herrnixon

Men VEEET du inte vad csof är? (Och VARFÖR pluggar inte jag där du pluggar, det är frågan.) Cellens struktur och funktioner, hela T1 på läkarlinjen på Karolinska.. kursen som är till för att få folk att hoppa av/hoppa från en bro/hoppa på första bästa tåg härifrån.. och annat mer eller mindre ohälsosamt i studerandesynvinkel. Det värsta är att de som börjar den nya läkarutbildningen nu i höst slapp kurshelsiket. Jag tänker stämma nån. Nu kan vi ju inte skrämma de nya med csof längre. Och ingen vill köpa min bok.Snyft.

Kommentar av Hélène

Våran csof, detta njutbara ämne, hette CBB – CellBiologiska Blocket. Visst låter det fantasieggande. Vem gillar inte mitokondrier liksom? Kan du inte lura på ngn T1:a boken ändå, säga att det är superbra som bredvidläsningsbok? De brukar ju vara både lättlurade och tro att man måste lära sig allt om allt, minst, för att överleva, de små stackarna :)

Kommentar av herrnixon




Kommentera

