Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Skål, Fidel!
29 september, 2007, 6:25 e m
Filed under: Bonjour tristesse

Nu blir det kalas, snart. Ett kalas rolighet är ju i hög grad avhängigt ens egen rolighet samt humör, vilket i sin tur beror på:

a)   dagsformen
b)  sällskapet
c) om sällskapet vill konversera fisk med mig

Dagsformen känns högst ofestlig eftersom jag ägnat ca hela dagen åt att sortera foton. Sällskapet är till 89% okänt, men chansen att de ser det roliga i mört bedöms som tämligen liten. Men kanske kan de duga ändå. Jag hoppas på det bästa.

Juntaparty!

Lite hoppas jag på att den där burmesiska militärjuntan dyker upp. Dels för att jag aldrig har festat med en junta förr, dels för att jag är sugen på att prata lite förstånd med dem. (Jag ska framställa mig som en ultrafarlig terrorbuddhistmunk. ”I will meditate until you surrender.”)

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ibland när du inte skriver gigaintressant så fladdrar min blick till, å då mår jag alltid lite illa eftersom min blick gärna faller på ”carolas ändtarm”. Associationerna är faktiskt hemskt jobbiga, ja tortyr nästintill.

Kommentar av Louise

Hah, jag som såg den dåliga bloggen ovan som en ursäkt att få lägga upp den fina commy-bilden, men att kunna ge Er en så känslomässig upplevelse av carolas ändtarm känns också bra.

Kommentar av herrnixon




Kommentera

