Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Nedrans, i­nget homosex
21 september, 2007, 10:15 e m
Filed under: Bonjour tristesse

Nu har jag gjort allt. Jag har lagt mig på golvet i hopp om att det skulle hända något roligt. (Det gjorde det inte, men mattan luktade skumt.) Jag har frågat Peter om han vill utforska vår latenta homosexualitet tillsammans. (Det ville han inte.) Jag har skrivit obsceniteter på facebook. (Ingen har sagt upp bekantskapen än.)

Jag har tappat gnistan. Värdigheten också, för den delen. Jag drar mig inte för något. Nyss gick jag t.ex. ut i korridoren utan skor. Bor man i korridor vet man vilken dödsföraktande handling det är. Fotsvamp och bengaliskt mördarkvalster lär vara de trevligaste sakerna som bor out there. Det känns lite som om jag har en illasinnad liten brödbit från -96 mellan två tår nu.
Åh. Misär.
Jag tror man kan se det här inlägget som ett rop på hjälp, som det brukar heta. Jag hoppas att jourhavande clown ska läsa det, ta sina utryckningsstyltor och traska hit. Visserligen avskyr clowner, men det skulle nog glädja mig att han blev blöt på vägen hit. Jag har visst blivit ond också, tihi. Visst är det charmigt?

Nu kom Peter in med några filer. Han är snäll han, även om han fortfarande inte vill.

17 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Rymdherpes, som är min favoritsjukdom, kan man också få av att gå barfota på offentliga platser!

Kommentar av Joie

Rymdherpes… det låter t.o.m. värre än norsk skabb. Smittar det? Kliar det? Kan man sälja det på e-bay?

Kommentar av herrnixon

Jag tycker faktiskt synd om dig.Du får allt ta ett riktigt snack med Peter.

Kommentar av Heta Berta

Vi pratar så gott som dagligen, ibland är han villigare än annars, men jag tror inte min kära emma skulle uppskatta om jag tjatade för mkt på honom :)

Kommentar av herrnixon

Fotsvamp och bengaliskt mördarkvalster *ryser* Det påminner om mitt korridor-år på folkhögskolan. Dom epidemierna var nog en bidragande orsak till det eviga festandet, för att slippa bli påmind om eländet.

Kommentar av Sweet Annie

Va!? Kan man supa bort mördarkvalster? Det måste jag prova!

Kommentar av herrnixon

kanske är fil(ut)delning Peters sätt att visa sin kärlek på… misströsta inte! jag tror att det blir ni en dag =)

Kommentar av allicen

Mja, själv misströstar jag lite. I alla fall i det avseendet. Men det är skönt att höra att någon tror på oss… :)

Kommentar av herrnixon

Humor har jag bara när jag är deprimerad. Så när jag säger eller skriver nåt kul är det bäst att snabbt kolla var närmaste tvångströja finns…I övrigt kan jag bara rekommendera att bota det mesta med allvar och seriositet. Det brukar ta död på det mesta som lever…

Kommentar av kyrksyster

Gäller det smygironi också? För i så fall tror jag du bara kommenterar mig när du är lite lagom deppig…

Kommentar av herrnixon

Eller så är jag deppig jämt… och slår klackarna i taket!

Kommentar av kyrksyster

Det är möjligt. Eller så är du bara lite manodepressiv och svänger väldans fort…

Kommentar av herrnixon

Även om man inte kan supa bort dom så blir dom lite roligare att dras med. I alla fall ett tag:)

Kommentar av Sweet Annie

Kanske värt att prova det också…

Kommentar av herrnixon

Dränk fötterna i Alcogel! Ta lite sprit invärtes också.

Kommentar av Imse Vimse

Kanske en hårinpackning med ytdesinfektion också?

Kommentar av herrnixon




Kommentera

