Institutet för Vardagsnära Upplevelser


█████ Självömkan i ♠ █████
21 september, 2007, 9:21 e m
Filed under: Bonjour tristesse


Hej igen. Man skulle kunna tro att jag har slutat blogga. Något sådant beslut har inte officiellt fattats av min hjärna, men jag har å andra sidan inte skrivit något på länge heller (förutom en kort blogg som inte var kort). Förmodligen beroende på att det verkligen inte har hänt något intressant i mitt liv. Inte för att det brukar hindra mig, men det lät som en bra ursäkt.

Vad har jag gjort istället, kan man undra? Kanske är det så att du tycker att jag är så tuff att du skulle vilja prova på samma sak själv? Inga problem, receptet på niklastvåsenasteveckor är inte komplicerat alls:

0,5 l gå på sövande seminarier och föreläsningar
50 g pendla och åka fram och tillbaka till olika utplaceringar
3 dl tyck synd om dig för att ditt liv är tråkigt
1 dl dagdröm om sommartågluff
1 pkt var på diverse avdelningar och pina patienter och handledare
2 msk glidslem
1 kryddmått trevlig fritid
½ kryddmått studerande

Rör ihop allt till en jämngrå smet och ställ in det i kylen över helgen så har man en ganska rättvisande bild av de senaste två veckorna.

Kom på att jag glömde nämna 4 kg facebook också.
Fråga mig inte varför jag förnedrat mig och skaffat eländet. Kanske för att ca alla människor jag känner har föregått med dåligt exempel och gjort det. Förutom att det är fult, meningslöst och fulplottrigt känns det ju oerhört givande med alla små sketna applications som informerar en om att ens inte-ens-halvnära vänner precis har petat sig i näsan, ätit spagetti eller laddat upp en ny bild på sin spetälska hund. Allt som händer på Facebook är så sjukt meningslöst att det bara kan förstås av andra facebookmedlemmar.
Va, nej, jag är inte bitter över att jag loggar in där 7 gånger om dagen.

Ö.h.t. känns saker lite oengagerande. Det kan trots allt vara kul att träffa emma och [somliga] vänner (utanför facebook!) ibland. Att träffa patienter kan iofs också vara roligt, för att inte säga inspirerande. Jag träffade en uppiggande maniker som tänkte börja samla på lägenheter som hobby på min självpåtagna extrapsykjour i söndags. Kanske något att börja med? Har även planer på alternativa behandlingsmetoder. Handpåläggning, tarmsköljning. Jag tror jag skulle bli en grym tarmsköljare.

Nej. Nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och gå och handla bröd. Eftersom jag har en så rolig fredag.
Man är vad man äter. Je suis une baguette!

 

 

 

 

23 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Facebook (Ansiktsburk) ja..Du borde bli min kompis där. Jag är också bitter (och tämligen vänlös).

Kommentar av Tant Turban

Lovar du dyrt och heligt att inte skicka ap(p?)lications, och att i själ och hjärta fortsätta tänka illasinnade tankar om facebook? I så fall så. Yeah. Men det blir svårt med det praktiska. Inte vågar jag lägga ut efternamn här inte. (Jo! min rädsla för stalkers är superrealistisch.)

Kommentar av herrnixon

Jag loggar bara in på FB en gång om dagen. Stannar sedan i det tillståndet resten av dagen.

Kommentar av heybrooklyn

Hah! Det finns folk som är värre än jag!

Kommentar av herrnixon

Haha!! Av alla gånger jag tycker att du tycker rätt tycker jag bäst om när du tycker som jag!

Kommentar av allicen

För en ökad uppskattning av denna blogg skulle du ju rakt av kunna köpa alla mina åsikter och börja stor-gilla allt!

Kommentar av herrnixon

Facebook detta eländes helvete. Det finns inget värre än facebook, det kommer förstöra ditt och (som det ser ut just nu) även alla andras liv i jakten på facebook-status. Våga vägra applications!På tal om något helt annat så verkar Drottningen av Sverige ha abdikerat. Hon var kanske lite för fri i sin yttrandefrihet? Ja, vem vet. Inte får hon vara med och leka längre i alla fall.

Kommentar av Ett herrans liv

Katastrof. I want Silvia back. Vänta bara tills Küngen får höra om det här…

Kommentar av herrnixon

*vinkar*

Kommentar av Nea

*gör en kollosalt rolig grimas, vevar med handen, och chockeras över att jag använder verb-i-presens-inom-stjärnor för typ första gången någonsin*

Kommentar av herrnixon

Du går obstetrik och gynekologi *den bästa specialiteten* och är snart klar med din utbildning….det är inte ett dugg synd om dig!*rakt på sakpeppning*

Kommentar av Isgrid

Nej, jag ska inte klaga, det finns bra gerjer också, och jag har många talanger! T.ex. är jag bra på att gnälla!

Kommentar av herrnixon

Jag är oxå fast i FB träsket. Du får gärna bli min vän!

Kommentar av Zebzelon

Jag ska hålla ögonen öppna efter en zebzelon. Men obs! Mitt bloggeri är inte officiellt där…

Kommentar av herrnixon

Jasså du, psykjour! Då är det du som får ta alla dom här härliga besluten om inläggningar trots överbeläggningar och korridorsplatser…fan jag är nog glad ändå att det inte är läkare jag vill bli :)

Kommentar av Elsa

Ja, näe, det är inte alltid superkul. Tror jag skrev lite om det i en blogg innan.Fast å andra sidan kan det vara superkul också. Ibland.

Kommentar av herrnixon

Min blogg e ju inte officiell på FB den heller… Hur ska man kunna hitta dig på FB då?

Kommentar av Zebzelon

Det är lite svårt. Det är ett problem för den som har sådana ambitioner. Fast jag tror inte det är omöjligt, minst en härifrån har lyckats utan någon som helst hielp från min sida :)

Kommentar av herrnixon

Kungen är död…

Kommentar av Ett herrans liv

Kungen också! Är det ingen måtta på fb-eländet!? Hoppas jean-baptiste eller vad han heter klarar sig nu bara…

Kommentar av herrnixon

”… för typ första gången någonsin*”oj.och allt till mej.vet inte om jag ska säga jippi eller yeeehaaw.kanske ändå bara nöjer mej med….skojsigt!f ö låter 4 kg facebook som ett fall för plastikkirurgavdelningen…

Kommentar av Nea

Jag rekommenderar yeeehaaw, men man kan ju göra precis som man känner själv.Jag ska försöka boka en plastikkirurgi-tid nästa vecka. Det är ju akut snart, för tusan.

Kommentar av herrnixon




Kommentera

