Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Adieu, mon bloggiosos
7 augusti, 2007, 1:07 f m
Filed under: Bonjour tristesse

Far på resa ett par veckor. (Mor är orolig.) Åker tåg. Tåget går ju nästan överallt numera. Fantastisch! Till Amsterdam. Till Tyskland.
Träffar tyskar. Säger achtung! Träffar fransmän. Säger mon dieu! Träffar Schweizare. Säger koo-koo. Träffar öststatare. Säger Lenin. Pravda, säger jag sen, och Glasnost. Perestrojka. Språket de talar i östeuropa är ett av mina starkaste kort på resan. Franskan är tyvärr det svagaste. Tu est mon guru säger jag! Je suis une Vasch säger jag sedan. Fransmännen blir förvirrade och med lite tur kommer jag unden i förvirringen om trubbel uppstår. Men det ska det väl inte göra. Jag ska vara vänlig mot fransmännen, vissla på deras trevliga nationalsång för att få goodwill.
(Jaja, jag är orolig för min dejt med Paris. Det går ju inte att kommunicera med fransmän, och alla vet att de hatar folk som inte kan prata franska. Jag kommer bli ett lätt byte, även om jag beväpnar mig med såväl en torr baguette som en liten vass grisini.)
Förstår inte varför jag sitter och skriver det här. Måste packa. Sjukt bråttom. Hejdå, hejdå!

Hejdå alltså. Det kan bli lite bloggtorka, m.a.o.
Och jätteförlåt till alla vars kommentarer jag inte hunnit svara på. Det är ju jäkligt av mig, faktiskt. Man skulle kunna tro att jag är fransman. Men det är jag inte.
(Jag är herrnixon.)

Tschüss.

32 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Auf Wiedersien, bon voyage och sånt :-)

Kommentar av Kaktusblomma

Danke, thank you, merci (?) och sånt.

Kommentar av herrnixon

Bästa tricket med fransmännen är att vara lika dryg tillbaka, då brukar de mjukna! (har testat själv)Trevlig resa!

Kommentar av heybrooklyn

Fast dom var faktiskt betydligt mindre dryga än man kunde ana! Några var t.o.m. riktigt trevliga! (Eller så skyller jag bara på annat eftersom jag är mkt dålig på att vara dryg irl :)

Kommentar av herrnixon

Cave franska. Men vinet är gott. Nebulosa hälsar!

Kommentar av Doktorskan

Cave nästan alla språk utom engelska. Om man är jag iaf. Achtung. Men mest franska, kanske.Nebulosa… är det så hon heter!? (RomanFiguren.)

Kommentar av herrnixon

Hoppas du får kul o många roliga minnen. Ska bli kul läsa om. Men var rädd om dej.

Kommentar av Adastra

Vi var ytterst försiktiga, så försiktiga att vi faktiskt överlevde, och nu har vi kommit hem. Och en par minnen av hög klass blev det nog också :)

Kommentar av herrnixon

Ich wunche dir eine gutes reise mit viele spass :)

Kommentar av msfantasia

Danke schön! Es war viel spass, und eine gutes reise!

Kommentar av herrnixon

;o)Ha det gott! /Katrin

Kommentar av Katrin

Tack i efterskott!

Kommentar av herrnixon

Trevlig resa!

Kommentar av Imse Vimse

Tack!

Kommentar av herrnixon

Tjo!Jag trillar in på din blogg titt som tätt. Rajtans rolig är den! Dessvärre tittar jag in lite för sällan, så när jag väl gör det är jag så jädrans otålig att läsa allt kuligt du skrivit så jag erkänner, om så en smula motvilligt, att jag tror att jag missar en hel del. T.ex. vad du egentligen pluggar till. Mina alternativ står mellan:a) läkare b) psykiatrikerJag har inte riktigt fått kläm på det! Jag kanske får dra ned på kaffet och läsa din blogg från början, hm. Kanske när lillgrodan här hemma börjar på universitetet om sisådär 19 år, då kommer jag ju ha en massa av bristvaran tid. Tid. Tiiid. Smaka på ordet. Tid.

Kommentar av Maria

Tid. Oj. Om sådan vore till salu skulle nog priset blir en massa $ per minut, så populär den verkar vara. Vore kul att annonsera ut lite.Nåja. Jag ska generat tacka för kommentaren, svara på frågan och komma med en liten bit Info.1. Tack´, det var snällt skrivet!2. Klart med läkarutbildningen till jul, men har jobbat som underläkare inom psykiatrin i sommar eftersom man får vikariera ett år innan man är klar.3. Kanske blir jag psykiater också, kanske inte. Det är liksom en undergrupp till läkarna, men man måste göra färdigt AT-utbildningen innan man får välja, doch.

Kommentar av herrnixon

tjises! ha det så jäkla trevligt! same- kläder låter riktigt hot hot! ;)

Kommentar av Giannella

Tack!Same-mode lär f.ö. bli ‘fett inne’ snart, hörde jag i Paris…

Kommentar av herrnixon

Va?! Är ni hemma? Lever ni? Å så glad jag är! Jag äter upp en hel zoo-ask i pur glädje över att det snart kommer att smälla in en amuserande reseskildring på gäddans blogg!

Kommentar av Louise

Oj, aj, en reseskildring. Borde jag skriva en sån också? Det kommer ju att ta minst 4 veckor till, men något kanske det blir…Du får ladda upp med fler zoo sålänge, tror jag…

Kommentar av herrnixon

Ja,så heter hon. Vad tycker du att han ska heta?Ett svenskt och manligt namn…..hilfe…

Kommentar av Alice

Nebulosa och… Ragnar. Alltså, jag har ett problem. Min hjärna infogar hela tiden ”Ragnar” där jag skulle vilja tänka ut något bra. Jag misstänker att Ragnar inte är något bra. Istället ska jag ställa lite kompletterande frågor innan jag gör ett bättre försök:1. Vilken ålder har personen?2. Ska det vara ett ovanligt/udda namn i bästa Nebulosa-style?3. Vilken tidsepok? Nutid?Och hur går skriverierna förresten?

Kommentar av herrnixon

Virtanen besvarar alltid bloggbloggens kärlek!http://bloggbloggen.b…Du har en grym blogg!

Kommentar av Bloggaren

Jag minns visserligen inte att jag gett dig några kärleksförklaringar, men det kanske jag har, vem vet. Jag ska kika lite mer i din blogg och ser om det ringer några klockor,men jag tvivlar. Tack för kommentaren hursomhelst!

Kommentar av herrnixon

Jag tycker att klimatforskare är ett fantastiskt yrke!!!!!!!!!!!Bara hon nu inte är kräfta….för då borde jag ägna mig åt astrologi på heltid….

Kommentar av Alice

Skulle jag skriva elva utropstecken i rad någon gång skulle det också kunna vara i hyllandet av klimatforskarna. :)Men hon är faktiskt kräfta, så jag misstänker att du varken kan bli klimatforskare eller författare längre utan måste ägna dig åt astrologi på heltid.Hmm. Kan man beställa en spådom? Eller horoskåp alltså. Fast de har ju på sätt och vis lite gemensamt. Lite.

Kommentar av herrnixon

Du får en bloggutmaning av mig. Skriv åtta saker om dig själv.Tuus Alice

Kommentar av Alice

8 saker… vilka som helst bara? Huvva, saker blir ju så mycket svårare när man inte har strikta ramar att hålla sig inom.Men i värsta fall kan jag nog fundera ut 8 slumpmässiga fakta om herrnixon också…

Kommentar av herrnixon

Saknar dej!!!!! Vill du inte va så snäll komma tillbaka nu??

Kommentar av Adastra

Jag är ju supersnäll, så här är jag. Ta-daa!

Kommentar av herrnixon

1. Han är 35-402. Han ska ha ett namn som klingar manligt och svenskt.3. Det utspelar sig i nutid. Nebulosa härstammar dock från ett annat ställe. 4. Jag tror nu att han ska heta Johan eller Johannes. Eller kanske Sebastian. Men kommer du på nåt bättre så tar jag det!Soliga hälsningar från Mölndal!

Kommentar av Alice

Lustigt, jag funderade på Johan. Det låter befriande olitterärt, inget romanpersoner brukar heta tänker jag mig. Funderade även på Mats, men det gillar jag inte riktigt. Kanske Rickard?Men det är svårt. Jag känner honom faktiskt inte riktigt.

Kommentar av herrnixon




Kommentera

