Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Värre än pedofili
9 juni, 2007, 4:24 e m
Filed under: Bonjour tristesse

Jag tror bestämt att det, av någon anledning, har pågått en pedofilidebatt på bloggen. Det har fått mig att fundera över diverse konstiga böjelser, inte minst min egen.

Det slog mig att en relation mellan en man och en växt måste te sig ännu sjukare, om det är möjligt. Det är förmodligen så långt ifrån naturligt man kan komma. Och jag har ju, som bekant, en relation med min kära krukväxt Pierre. (Läs gärna de två föregående bloggarna för mer info i frågan.) Vår relation är förvisso inte sexuell, någon pollinering lär det aldrig bli frågan om, men jag tror nog att folk kan titta snett på oss ändå. Ska ligga lågt med bloggandet om mig & Pierre ett tag.

8 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Det här skulle mmycket väl kunna vara upptakten till årets dendrofildebatt 2007. vem vet?

Kommentar av Sofie och Fia

Dendrofil? Är det en sån jag är.Åh, elände. Jag kommer aldrig få någon respekt om det här kommer ut. Hur ska jag någonsin få med min en pelagon hem efter det här??

Kommentar av herrnixon

Uj, den lille Pierre kanske får energibrist av all din omvårdnad! Det är nämligen så (jo, jag VAR en BIOLOGIFRÖKEN) att alla sensitivor använder sig att ATP för att kunna utföra sina rörelser. ATPn får de (som du nog lärt dig i fysiologin) via citroncykeln och glykolysen. Så, varje gång lille Pierre måste röra på sig så går det år en ohemult massa ATP. Det kan gå så långt att lille Pierre får brist på energi för andra livsviktiga saker, gulnar och DÖR!Just det! Varje liten beröring och ihopfällning av bladen för Pierre ett steg närmare (här börjar jag viska) … ”det slutliga nedvissnandet”.Ha det gott i alla fall! /Katrin

Kommentar av Katrin

Så det är verkligen så!? Jag har faktiskt funderat på det där, om växter också har ATP, men aldrig varit riktigt säker. (Dock har jag ilsket jagat bort folk som vill klappa pierre.) Det här var högintressant. Så kul!Pierre har dock inte gulnat än, så inga domedagsprofetior nu va! :)

Kommentar av herrnixon

men så uppiggande att läsa om dig och din rörmigej mm. tack för att du lättat upp min annars så dystra kvällhit kommer jag igenkram kram

Kommentar av veronica

Så trevligt! Och alltid fint att kunna muntra upp en omunter lördag!

Kommentar av herrnixon

Mmm, precis min tanke! Jag hade tänkt varna dig när jag läste dina växtinlägg, att bloggare nu i och med pedofildebatten söker efter fler utnyttjare helt rabiat med facklor och högafflar, men ser nu att du har kommit till den insikten själv… Ligg lågt tills debatten lagt sig igen. Sedan är det bara fritt fram! ;>

Kommentar av Stina

Ja, sen börjar jag växtblogga igen. Då jagar väl mobben något annat, kanske folk som samlar på porslin? Det är ju läskigt det också.

Kommentar av herrnixon




Kommentera

