Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Pest, kolera eller Arvingarna
5 maj, 2007, 9:14 e m
Filed under: Bonjour tristesse

I fredags var det skolavslutning. Inte oldschool grundskoleavslutning med blommor, sång i aula och tal av rektorn, men så nära man kommer på Universitätet.

Först fick vi tillbaka hud- och infektionstentorna. Eksem-tentan hade gått riktigt bra (eftersom jag ju har en sådan exemplarisk koll på eksem). Bacill-provet hade inte gått riktigt lika galant. Det kan ha haft att göra med att valborg slog ned som en scud mitt i inläsningsperioden, men så länge jag slipper omtenta klagar jag inte.

Sen bjöd kursledningen på 3 tårtor och ca 300 bullar samtidigt som en muntlig kurs-utvärdering gjordes. Helt överraskande fick kursen ett gott betyg mellan tårttuggorna. Eftersom det var sista gången professorn höll i kursen ville han tvunget bjuda alla på öl på Flustret efteråt. Ett klokt beslut av en framstående kursledare, det måste sägas.

Vid 6 traskade vår kurshalva iväg till nämnda Fluster. Flurran är den sortens etablissemang som håller mellanstadiediscon för folk i medelåldern. Det är lite otäckt, på ett rätt skönt sätt. Vi satt ute i kvällssolen och lapade öl, jag pratade lite med P, M, AM och en vilsekommen infektionsläkare som förirrat sig till vår ända av bordet. Lite senare började, helt otippat, Arvingarna spela. När P och jag kommit över chocken satt vi och fnissade hejdlöst. Vi funderade på om det inte var dags för en tryckare och gick in till dansbanan. När vi såg spektaklet i verkligheten (de spelade ”Fröken Fräken”) drabbades vi dock av en svårartad musikestetisk allergi-reaktion och var tvungna att snabbt lämna lokalen.

18 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Ang rubriken… Jag väljer…. Kolera tror jag *S*

Kommentar av GSM

Klokt, tror jag.

Kommentar av herrnixon

*ryser*

Kommentar av Nea

Jo, precis så.

Kommentar av herrnixon

HAHAAHHAAH, rent ut sagt(skrattat)

Kommentar av kathryn

Man ska inte skratta åt så allvarliga saker som Arvingarna…

Kommentar av herrnixon

faaast.kanske att det ibland skulle behövas lite småputtrigt trallvänlig humpadumpamusik i ens liv.*försöker mej på en analys efter att ha tillbringat kvällen med slipknot och rob zombie*eller???va?*förvirrad*

Kommentar av Nea

Kanske.Fast frågan är ju, som alla hornby-läsare vet, om man faktiskt blir glad av glad musik eller bara vill lyssna på den när man råkar vara glad. Jag tvivlar på att nämnda arvingar har ngn positiv effekt på mig iaf men försök du om du vågar :)Hälsa Rob!

Kommentar av herrnixon

*asg*Tur (för honom) ni fick göra utvärderingen innan visit på Flurran kanske ;)

Kommentar av Marcus

Jo. Nämen det var ju jäkligt schysst att bjuda med oss dit egentligen. Och själv hade han vett att gå långt innan Arvingarna intog scenen…

Kommentar av herrnixon

…eksemtenta har jag också haft en gång i tiden…men det berodde mest på att jag var så dåligt påläst efter att ha gjort annat än studerat Todaro ” Economic Developement in the Third World…;)

Kommentar av Tristan

Men det låter väl nästan intressantare än eksem?

Kommentar av herrnixon

Nej jag gillade henne inte i övrigt heller.

Kommentar av Vad hette jag nu igen?

Vem? Anders Björck som kvinna?

Kommentar av herrnixon

nä.jag vågar inte.(rob grymtar hello…)

Kommentar av Nea

Det var nog klokt trots allt.Grymta tillbaks till Rob. Grymtandet är en underskattad kommunikationsform.

Kommentar av herrnixon

Haha.. stackars Arvingarna, de är väl fina killar? ;) Tänk dig att lyssna på sån musik (å mkt värre) hela kvällarna på extrajobbet.. ojoj. Det kunde bli en uppsats i bestående skador, haha.

Kommentar av Hélène

En schysst kombination av psykiska men och hörselskador! Vad är det för läskigt extrajobb du har? Kanske är det bästa att överväga en uppsägning…

Kommentar av herrnixon




Kommentera

