Institutet för Vardagsnära Upplevelser


FödelsedagsFallos: nej
30 januari, 2007, 7:45 e m
Filed under: Bonjour tristesse

06:16 vaknade jag. Jag vet inte vad det är, men jag har verkligen blivit bra på att vakna innan klockan ringer. Kanske skapar de meterhöga tvättbergen här och var i rummet dålig feng shui som stör min sömn. Kraftlinjerna i sovrummet är säkerligen tilltrasslade som ett plockepinn, de kosmiska vibrationerna skorrar fram ett halvfalskt fiss (F#), och jag har märkt  att till och med skrivbordslampan ser ut att vantrivas i röran.
Harmonin är långt ifrån närvarande. Jag funderat på vad det skulle kosta att hyra Tomas diLeva så att han kunde prata lite om solenergier och plantera några rymdblommor. Han är nog inte gniden när det gäller bistånd till de sömnlösa. Måste bara komma mig för att ringa.

Hur som helst gick jag upp och tittade på frukosten. Den såg inte god ut, och jag kände mig inte hungrig. Sen åt jag upp den medan Maria Wetterstrand var arg på forsmark-VD:n i teve. Det är duktigt att kunna bli arg så tidigt på morgonen. Men så är hon säkert också duktig, fröken Wetterstrand.
(Så fel det kan bli när man tvångsmässigt skriver lite småironiskt. Jag Tycker faktiskt att Wetterstranden är bra.)

Im Universität genomled jag och P två sövande ögonseminarier.
Jag undrar om det hade varit mot någon slags copyright-lagstiftning att spela in dem och sälja som avslappningsband för stressade stackare (som jag). (Nej, jag gnäller inte. Det är roligt att vara stressad. Hör ni det, ROLIGT!) Helt säkert skulle de vara effektivare än apotekets diton.

Eftersom K fyller år imorgon var P, M och jag ute på stan med det särdeles goda syftet att finna en lämplig present åt karln. Strax efter det att vi slevat i oss någon sorts lunch-sallad (sorgligt dränkt i den slibbigasteRhode Island-sås man kan tänka sig) hittade vi en lämplig present. För det facila priset av 300 kr var det möjligt att som man få sin pillevipp avgjuten och sedan tillverkad i mjukt och vänligt gummi.
Det var snubblande nära att vi köpte den. En gummisnabel kan säkert komma väl till pass i många situationer; som bokstöd, bordsdekoration, you name it! Alternativt skulle K:s kära kvinna (fru!!) sätta upp den som en trofé på väggen, såsom män sätter upp älghorn och anda besynnerliga troféer. Eller eventuellt ta den med sig som ressällskap eftersom hon ska börja veckopendla till sitt nya jobb.
Den värsta tonårs-ivern la sig dock, främst tack vare P:s mogna och omdömesgilla ledarskap, och det blev en högst ordinär systemetflaska. Lite tråkigt, men man kan inte vara rolig jämt. Ibland måste man vara tråkig, för omväxlingens skull.

Sen snyltade jag in på ett fika med Emma och Johan. Ja jädrar vad det var intressant, men nu är det korridorsmöte jag måste bringa ordning i.
Toodiloo.

11 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Inga kommentarer?Wetterstranden? Nu är du snart tillbaka till ”läderbög i Ödeshög”…Wettershus är en utmärkt retreatgård!

Kommentar av kyrksyster

Läderbög-i-Ödeshög-retro är helt ok för mig. Jag är så pryd att jag blir alldeles rosa av gummisnopps-prat. Lite bögerier har jag däremot aldrig nåt emot :)

Kommentar av Louise

kyrksyster:Wettershus har jag aldrig hört talas om, jag får helt enkelt tro på vad du säger :)Men det här med Ödeshög, vad har stackars Wetterstrand gjort för att bli inblandad i det hela?Louise:Nej, lite bögeri kan förgylla vilket tillfälle som helst, eller vilken blogg som helst för all del… Bög on!

Kommentar av herrnixon

No danger on the roof. En systemet-flaska behöver inte alls vara en s.k tråkig present. börja med att dricka upp den och vips! där har du en rolig present. Det kallas magi. För övrigt måste man vara tråkig ibland. Om du vill kan jag rita upp ett diagram över antal gånger jag var tråkig respektive rolig förra året? (du kan få välja på cirkel eller stolpe) Min teori är att det skulle bli ett kraftigt övertag på tråkig-sidan. Jag skulle också, (enbart för nöjes skull) kunna använda mig av statistik från tidigare år och mäta sambandet med mitt tråkiga jag och vilken del av året jag generellt är mest tråkig under, samt vilket som är mitt ”tråkigaste år” hittils. Jag tippar på att januari skulle visa på en stark tråkighetstendens på ca +0,7. Jag återkommar med det spännande koordinatsystemet efter avslutad undersökning (också detta endast för nöjes skull förstås) Se där, underhållning och utbildning på en och samma gång. Vilket Kinder-ägg!

Kommentar av Fröken Ur

Miss Clock:Du verkar ha mycket nöje du, fröken Ur. Jag vill att du beskriver stolpen i ord, det skulle klargöra mycket.För övrigt är livet ett enda stort ruttet kinderägg. Kom ihåg det.

Kommentar av herrnixon

Som du kan se visar den röda stolpen hur många ggr jag var rolig under 2006 (42) och den blå stolpen visar hur många ggr jag var tråkig (32674). Slutsats: Jag var mer tråkig än rolig under 2006. (fotnot: Detta säger dock inte mycket om graden av rolighet. De 42 ggr jag var rolig kan hända att jag var extremt roande medan jag de ggr jag var tråkig kanske var endast något eller måttligt tråkig, och ska vi ha en översikt på det, ja, då är vi inne på en helt annan typ av diagram, men riktigt så kul ska vi inte ha det.)Livet är ett stort, hålögt, segflytande, vanskapt, missvisande, banalt och förlorat Kinder-ägg.Ha en härlig dag !

Kommentar av Fröken Ur

Färgblindhet har jag hört talas om, liksom ordblindhet. Själv tycks jag dock ha drabbats av stapelblindhet. Nåja, jag föreställer mig två staplar. En är jätteliten. Men den är grön! Ärtgrön. Något har gått fel. Den borde varit röd. Är det någon vits med att jag fortsätter? Nej. Eller kanske. Jag fortsätter. Jag ställer mig frågande till hålögt. Nu slutar jag.

Kommentar av herrnixon

tack för tipset, den sidan kände jag inte till!/hanna

Kommentar av Hanna

Tipsa vidare vetja!

Kommentar av herrnixon

En flaska kan man oxå ha som bokstöd;-)

Kommentar av smillan

Så sant, flaskor är sannerligen multi-användbara små saker! Men ändå, så här i efterhand ångrar jag mig allt en aning.

Kommentar av herrnixon




Kommentera

