Institutet för Vardagsnära Upplevelser


Tvångstanken
21 juli, 2006, 12:23 f m
Filed under: Bonjour tristesse

Jag blivit med tvångstanke.
Förstår inte hur den flugit i mig, kanske genom ett öppet fönster.
Nu finns den där och kliar. Nästan kittlar. Jag känner, så som brukligt är med tvångstankar, att Något Hemskt kommer hända om jag inte utför den. Änsålänge har jag hållit den i schack, men jag känner att den gror och spirar i någon avlägsen hjärnskrynkla och snart kommer att övermanna mig.
Själva tvångstanken går ut på att jag ska gå fram till en liten svensk Paris Hilton-kopia med sin lilla chihuahua och på släpigaste stureplansmanér säga ”Åh vilken uuuuuuuunderbar råtta! Fenomenaaal! Vaaaar köper man sånna? Gucci?”

I den obscenaste varianten av tvångstanken svarar Paris-kopian fisförnämt ”det är en chihuahua” varvid jag svarar med att väsa fram nationalsången, ta hunden och snabbt skutta iväg över torget. (I mitt inre ser jag alltid scenen utspela sig på ett torg.)
Jag känner dock att det skulle räcka med att säga rått-repliken, i nödfall.

Jag tror jag kommer att göra det. Snart. Det kan väl inte vara straffbart?
Ha! Dom små jyckarna är ju ändå mer lämpade som skräckfilmsrekvisita än som posh-accessoarer.
Jag tänker mig att man kan filma djuret i ett perspektiv som förstorar dess groteska drag, datamanipulera så den blir några hundra gånger större & får röda ögon. Filmen skulle heta ”Invasion of the Giant Chihuahuas from Mars” och bli den största sci-fi-skräck-succén sedan ”Invasion of the Giant Spiders” från 1975.

http://www.imdb.com/title/tt0073043/

 

10 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jag får mig ett skratt frågan är ifall du får dig ett skratt kolla min blogg och klicka på killermaschine 2 så får du se.

Kommentar av barbakvinna

När jag var barn(3 år) gjorde jag nästan exakt som du fantiserar om, jag såg en gammal dam med en sån hund..min undrande fråga till henne var helt oskyldig- Är tant ute och går med sin råttaa??Hon trodde att jag skojade, vilket jag inte gjorde för hund för mig var ju något som var större än mig!!

Kommentar av jenny

Hundar är märkliga, människor är märkliga. Helt klart två av evolutionens stolpskott…

Kommentar av Niklas

Hoppas du inte kallar mig för stolpskottet…

Kommentar av barbakvinna

Det är lugnt ibland svarar jag i min och ibland svarar jag i den andras inga regler fanns i den här bloggen när jag började därav mitt förvirrade svarande *asg*

Kommentar av barbakvinna

Förrvirring tycker jag alltid är ett försonande drag hos folk…

Kommentar av Niklas

Japp och jag är den stora förvirringen vilken är min blogg är det här din *asg*

Kommentar av barbakvinna

Vet inte. Mycket möjligt att det här är tomtens blogg. Man kan aldrig vara säker på något. Utom förvirringen, förstås.

Kommentar av Niklas

*Asg* Helt normala tvångstankar! Ibland kan jag få såna där akuta behov av att hjälpa människor. Tex gå fram till en 150 kilos människa och berätta att han/hon är så tjock att det är skadligt för hälsan.Hihi… nä nu skojar jag. Är inte alls så elak. Fast ibland smygfunderar jag över vad som skulle hända om man gjorde så. Jag menar om man verkligen gjorde så för att man brydde sig om människan. Skulle man få en snyting?

Kommentar av Kriss

Kriss: jag tror han/hon kanske skulle sätta sig på dig. Vilket nog vore värre…

Kommentar av Niklas




Kommentera

