Institutet för Vardagsnära Upplevelser


tapirens hemliga testamente
23 juni, 2006, 2:12 f m
Filed under: Bonjour tristesse

 

 

 

Tjofräs i bloggosfären. Nu är herrnixon här. Du kanske inte har väntat direkt. Jag, å andra sidan, har förstås väntat hela livet för att via tangentbordet kavla ut mitt ego över din skärm, så du kan ändå tänka på det här som ett stort ögonblick om du vill.

 

Egentligen vill jag förstås helst sälja min själ till Benjamin Syrsa eller bli dokusåpaStjärna än att vara justhärjustnu, men i väntan på att rätt teve-producentPåle ska dansa förbi så jag kan slicka mig ända in i big brother-studion får jag snällt och jante-mässigt hålla tillgodo med en aftonbladetBlogg.

Das VölkBlogg, dagböckernas Volvo 240.

 

 

Vad skriver man om. Sin dag kanske. Det låter väl roligt?

Min dag har varit som en smäcker gasell. Först betade den lugnt Uppsalas småsega tuvor, njöt av solstrilet, klippte förstrött med öronen. Sen fick den nåt vilt i blicken (klövdjur är ju som alla vet till naturen mycket opålitliga djur) och galloperade spattigt kring lite innan den speedade ut på den motorvägen.

Eller ursäkta, jag började tänka på älgar.

Skogens konung, tystTuristens ferieFetisch.

Hah. Tror snarare älgen är skogens raggare, en brunstig whitetrash-varelse som särskriver alla ord längre än två stavelser (bilmärken undantagna) och tycker att manliga lekar på asfalt  är det bästa civilisationen har att erbjuda.

Så fel dom har. Man kan ju blogga också. Dööh.

 

Sen betade jag lunch på stan med sina gasellkompisar: klas, per och karin. Det började regna som fan på oss, och eftersom vattendroppar är asfarliga när dom inte kommer från duschmunstycken under ordnade former gick vi in. Sen regnade det ännu mer, och vi pratade lite om Jesus, själen och genus. Alla tre var lite diffusa, men intressanta. Speciellt själen.

En sån skulle man ha. Fett grymt, vore det.

 

Om aftonen fixade jag presenter. Tiden går, folk fyller år, jag fixar presenter.

Livet är förutsägbart, jag är trött.

Jag ska skriva en dikt. Om bloggande, om livet.

 

 

 

Tärningen är rullad

fisen är släppt

Rooney verkar snedknullad

och Laila Freivalds lite tillknäppt

 

Jag brukar sova, vill gärna bädda

i sällsynta fall på bussar

snart sover jag som en skendöd gädda

och drömmer glatt om pussar

 

 

Puss puss på er alla.

 

 

2 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Vrålskön text!

Kommentar av jenny

haha fan va bra xD

Kommentar av ladubåt81




Kommentera

